وزارت دفاع ترکیه امروز در پیامی توئیتری مدعی شد در کشته شدن سرکرده داعش با آمریکا همکاری داشته است.

ترکیه مدعی مشارکت در عملیات قتل بغدادی شد/ آمریکا نقش آنکارا را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد آنکارا قبل از عملیات آمریکا در استان ادلب که منجر به کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش شد با آمریکایی‌ها تبادل اطلاعات داشته است.

در توئیتر وزارت دفاع ترکیه آمده است: شب گذشته پیش از عملیات آمریکا در استان ادلب سوریه تبادل اطلاعات و هماهنگی‌هایی میان مقامات نظامی دو کشور صورت گرفت.

این ادعای وزارت دفاع ترکیه در حالی مطرح شد که یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد ترکیه در قتل سرکرده داعش هیچ نقشی نداشته است.

نشریه نیوزویک به نقل از یک مقام نظامی آمریکا مدعی شد ابوبکر بغدادی در ادلب سوریه هدف حمله نیرو‌های ویژه آمریکا قرار گرفت. این مقام نظامی آمریکا مدعی شد سرکرده اصلی تروریست‌های داعش کشته شده و قرار است رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه بیانیه‌ای صادر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز ساعاتی قبل در پیامی توئیتری بدون اشاره به این عملیات نوشت: همین الان اتفاق خیلی بزرگی به وقوع پیوست.

این در حالی است که پیش از این پایگاه اینترنتی نیوز اگزکتیو مدعی شد بین ۸ تا ۱۲ بالگرد به همراه نیرو‌های ویژه آمریکایی به کاروان سرکرده‌های گروه‌های تروریستی که در حال جا به جایی در نزدیکی باریشا در ادلب سوریه بودند حمله کردند. برخی رسانه‌ها مدعی‌اند که ابوبکر بغدادی با حمله نیرو‌های ویژه آمریکا به کاروان داعش در ادلب، کمربند انتحاری خود را منفجر کرده و به هلاکت رسیده است. تصور می‌شود دو همسر بغدادی هم در این انفجار کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار