الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه تاکید کرد چاه‌های نفت سوریه باید تحت کنترل دولت این کشور باشد.

لاورنتیف: چاه‌های نفت سوریه باید تحت کنترل دولت این کشور باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه پوتین در امور سوریه در کنفرانسی خبری تاکید کرد چاه‌های نفت سوریه باید تحت کنترل دولت این کشور باشد.

نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه گفت: «بدون تردید باید چاه‌های نفت تحت کنترل دولت سوریه باشد و معتقدیم که این تنها راه حل می‌باشد.»

پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره گرداندن میدان‌های نفتی سوریه توسط شرکت اکسان موبیل یا یک شرکت نفتی آمریکایی دیگر، موجب انتقاد کارشناسان حقوقی و بخش انرژی شد.

ترامپ در نشست خبری درباره عملیات نیرو‌های ویژه آمریکایی که به مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده داعش انجامید، گفت: «آن چه قصد دارم بگویم این است که قراردادی با اکسان موبیل یا یکی از شرکت‌های بزرگمان ببندیم تا به آنجا برود و این کار را به نحو مناسبی صورت دهد و ثروت ما را گسترش دهد.»

اکسان موبیل و شرکت شورون که دو شرکت بزرگ آمریکایی در خاورمیانه (غرب آسیا) هستند از اظهارنظر در این باره خودداری کردند. (بیشتر بخوانید)

بنجامین هارت، مقاله نویس مجله نیویورک، در مطلبی نوشت اولویت نخست دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تصرف منابع نفتی سوریه است.

هارت نوشت: «یک چیز وجود دارد که به نظر می‌رسد فکر رئیس‌جمهور را بدجوری به خود مشغول کرده: نفت. نفت ارزشمندِ ارزشمند. در هفته‌های گذشته، ترامپ از طریق توییت‌ها و اظهارنظر‌های عمومی این مسئله را به خوبی روشن کرده که حافظت از آن (نفت سوریه) از اولویت‌های اول او به حساب می‌آید». (بیشتر بخوانید)

لاورنتیف ابراز امیدواری کرد که شبه نظامیان کرد در زمان مورد توافق از مناطق مرزی سوریه خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار