یک شرکت امنیت سایبری کره جنوبی ادعا کرد کره شمالی نیروگاه هسته‌ای «کودانکولام» در جنوب هند را هدف حملات سایبری خود قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک شرکت امنیت سایبری کره جنوبی ادعا کرد، نیروگاه هسته‌ای کودانکولام (KKNPP) در ایالت تامیل نادو در جنوب هند با هدف دستیابی به اطلاعات هسته‌ای، هدف حمله بدافزار  «دی ترک“ کره شمالی قرار گرفته است.

این نیروگاه هسته‌ای در خلیج بنگال در منطقه تیرونلولی در ایالت تامیل نادو هند قراردارد که در واقع بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای هند است.

آزمایشگاه‌های IssueMake Labs مستقر در سئول در تجزیه و تحلیل‌های خود همچنین اعلام کردند که دانشمندان بلندپایه هسته‌ای هند از جمله رئیس سابق کمسیون انرژی هسته‌ای هند و رئیس سابق هیئت تنظیم مقررات انرژی اتمی نیز همانند این نیروگاه هسته‌ای هدف حمله هکر‌ها قرار گرفتند.

در تاریخ ۲۹ اکتبر نیروگاه هسته‌ای کودانکولام (KKNPP) در خصوص گمانه‌زنی‌های مرتبط با حمله سایبری به این نیروگاه هسته‌ای با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سیستم کنترل نیروگاه به هیچ شبکه سایبری پیرامون خود متصل نشده است.

درست یک روز پس از رد وقوع حملات سایبری، در تاریخ ۳۰ اکتبر شرکت انرژی هسته‌ای هند (NPCI) تایید کرد که سیستم‌های آن‌ها در حقیقت با بدافزار خارجی آلوده شده‌اند.

این کارشناسان همچنین ادعا کردند که هکر‌های کره شمالی به طور پیوسته در تلاش برای نفوذ به تاسیسات هسته‌ای و حساب‌های کاربری دانشمندان ارشد هسته‌ای به منظور دستیابی به اطلاعات محرمانه هسته‌ای از هند بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار