۱۴۹ هزار دانش آموز گیلانی امسال در ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای باهم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: امسال ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با رویکرد مدرسه محورانه در استان برگزار می‌شود و ۱۴۹ هزار نفر در این طرح مشارکت می‌کنند.

او، با اشاره به اینکه ششمین دوره المپیاد‌های درون مدرسه‌ای در سالن ورزشی شهید صدیقی صومعه سرا برگزار شده است، افزود: مدرسه محور کردن فعالیت‌های تربیت بدنی، مشارکت همه جانبه فعالیت‌های دانش آموزی، فراگیری و پرنشاط شدن فعالیت‌های ورزشی بخشی از این رویکردهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، توسعه مهارت¬های ورزشی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، کمک به انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت¬های ورزشی و همچنین کمک به شناسایی و پرورش استعداد‌های ورزشی دانش آموزان را از مهم‌ترین اهداف المپیاد‌های ورزشی درون مدرسه‌ای اعلام کرد.

نادر جهان آرای، با اشاره به نام گذاری شعار آغاز سال تحصیلی مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافت مندانه گفت: از مدیران ستادی و آموزشی انتظار دارم فرصت‌های بیشتری در کنار درس‌های رسمی به اجرای برنامه‌های ورزشی و هنری اختصاص دهند.

جهان آرای افزود: نهادینه کردن فرهنگ ورزش از دوران کودکی و استفاده از تغذیه سالم باعث می‌شود دانش آموزان در بزرگسالی تندرست باشند.

او گفت: تهذیب نفس، تحصیل و ورزش همراه با ارتقای علمی سبب پویایی دانش آموزان و در نهایت آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای شامل برگزاری بازی‌ها و رقابت‌های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه‌ای در یک دوره مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه، ویژگی‌ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت‌های خاص اجرا می‌شود.

نادر جهان آرای تصریح کرد: رژه تیم‌های شرکت کننده شامل رشته‌های شطرنج، طناب زنی، ورزش‌های بومی، دو و میدانی، بسکتبال و والیبال و همچنین افروختن مشعل المپیاد درون مدرسه‌ای از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

 

انتهای پیام/م.ع

آغاز المپیاد‌های درون مدرسه‌ای با حضور ۱۴۹ هزار دانش آموز گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.