معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هر گونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست تنظیم بازار اظهار داشت: هر گونه افزایش قیمت کالا در بازار ممنوع بوده و اگر افزایش قیمتی مشاهده شود برخورد جدی صورت می‌گیرد و متخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهد شد.

او با اشاره به ذخیره سازی ۱۵۰ هزار تن نهاده دامی شامل ذرت، سویا و محصول جو در انبار‌های استان افزود: با توزیع به موقع نهاده دامی و خوراک طیور، بهانه برای افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان وجود ندارد.

نصیری، ذخیره سازی انبوه نهاده‌های خوراک دامی از سوی دولت در نیمه دوم امسال را باعث اطمینان بخشی به مردم در حفظ تعادل قیمت گوشت قرمز و سفید در استان بیان و اضافه کرد: دولت با این عمل در تثبیت و تأمین مواد پروتئینی و اقلام پر مصرف مردم اهمیت خاصی داشته است که این روند ادامه دارد.

او، از وجود بیش از ۹۰۰ هزار قطعه مرغ آماده عرضه به بازار در مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: اداره پشتیبانی دام سازمان جهادکشاورزی نیز بیش از ۱۶۰ تن گوشت قرمز و ۱۲۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب در انبار‌های استان ذخیره سازی کرده است.

نصیری، با بیان اینکه کالا‌های اساسی به اندازه کافی در استان ذخیره شده است ادامه داد: چنانچه افرادی در نحوه توزیع و عرضه این کالا‌ها خللی ایجاد کنند متولیان امر موظفند در کمترین زمان آن‌ها را شناسایی و برای برخورد به تعزیرات حکومتی معرفی کنند.

او افزود: محصول شکر و برنج خارجی با قیمت مصوب دولتی به عنوان یکی از کالا‌های اساسی به اندازه نیاز و حتی بیشتر از نیاز استان، در انبار‌ها ذخیره شده و در توزیع این محصولات پرمصرف در بازار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نصیری همچنین در خصوص تصمیم گیری برای تغییر قیمت تخم مرغ و مرغ در استان اظهار داشت: با توجه به فراوانی محصولات یاد شده در استان دلیلی بر افزایش قیمت وجود ندارد.

او گفت: سرمای هوا و کاهش تولید محصولاتی همچون خیار و گوجه دلیلی بر افزایش قیمت نیست، قطعاً در هفته آینده میوه و سبزی از مناطق جنوبی استان روانه بازار خواهد شد.

انتهای پیام/ف

کالا‌های اساسی مردم به اندازه کافی ذخیره شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار