احداث یک بند سنگی ملاتی در شهرستان راور

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور گفت: احداث بند سنگی ملاتی گوهجر شهرستان راور که از اول آبان آغازشده تا ۴ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد جوکار رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور گفت: کار ساخت بند سنگی ملاتی گوهجر شهرستان راور از اول آبان امسال، آغاز شده است و پیش بینی می‌شود این بند تا ۴ ماه آینده به بهره برداری برسد.

او افزود: این بند سنگی ملاتی که در منطقه غربی روستا‌های گوهجر، فتح آباد، خودرایی و روستا‌های زیاد دیگری واقع شده است با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی درحال احداث است.

جوکار بیان داشت: این بند دارای ۲ هزار و ۷۰۰ متر مکعب، حجم عملیات سنگ و سیمان است.

او گفت: با اجرا و آبگیری این بند، قنات‌ها و چشمه‌های متعددی در این روستا‌ها تغذیه می‌شوند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان راور با بیان اینکه پارسال، سیل از همین محدوده عبور کرد و ۱۶ کیلومتر از جاده راور به مشهد را دچار آسیب کرد، افزود: با احداث این بند، علاوه بر کمک به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و بهره مندی روستا‌های پایین دست از آن، تا حد زیادی از خطر اینگونه سیل‌ها جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه روستای گوهجر در شمال شهرستان راور واقع شده و هم مرز با کویر لوت است، افزود: با مهار نزولات آسمانی در این بند از ورود آن‌ها به کویر جلوگیری می‌شود و این موضوع کمک بزرگی به کشاورزی منطقه می‌کند.

انتهای پیام/ی

با اجرا و آبگیری قنات‌ها و چشمه‌های متعددی در روستاهای کرمان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار