وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در این دانشگاه استعداد‌های بسیار داریم که استادان باید با تربیت بهینه آن‌ها تلاش کنند انقطاع نسل بزرگان علمی سرزمین اتفاق نیفتد.

تربیت استعدادهای موجود در دانشگاه فردوسی، از انقطاع نسل بزرگان علمی جلوگیری می کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی در مشهد گفت: نقش استان خراسان رضوی در تاریخ تمدن، فرهنگ، عرفان، شعر و علوم سرزمین ایران انکار ناشدنی است.
 
او افزود: خراسان خطه نام آوران تاریخ سهم مهمی در حوزه‌های مختلف علم، ادب، عرفان و علوم تاریخ تمدن ایران دارد و خراسانیان در گذشته در زمینه‌های مختلف تاریخ ساز بوده و امروز نیز به همت اندیشمندان، صاحبنظران و جوانان فرهیخته همچنان بخش مهمی از بار افتخارآفرینی این سرزمین را بردوش دارند.

او گفت: گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی رخداد فرخنده‌ای است که و امیدواریم استادان، دانشجویان و سرمایه‌های متعدد این استان بهره‌های وافی و کافی از علم و دانش برای این سرزمین داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کشور ایران سابقه علمی طولانی دارد و جندی شاپور اولین دانشگاه جهان در ۱۸۵۰ سال پیش در ایران موجودیت یافت گفت: این مرکز علمی پرآوازه به گواهی تاریخ از گستردگی، کثرت و تنوع بسیار در علوم مختلف و دانشمندان بلند مرتبه برخوردار بود و از ملیت‌های مختلف برای کسب علوم گوناگون به آن رجوع می‌کردند که شاید یکی از دلایل شکوفایی علم و دانش در ایران بعد از اسلام همین صبغه تاریخی باشد.

غلامی افزود: در این مرکز دانشمندانی از قبیل ابوعلی سینا تربیت شد که هنوز هم در علوم پزشکی و عقلی به این شخصیت در سراسر جهان افتخار می‌شود، فارابی، عمرخیام، عطار و سایر عرفا نیز در این خطه پرورش یافتند و ما باید تلاش کنیم این سیر نخبه پروری در این سرزمین پر استعداد ادامه یابد.

او با اشاره اینکه دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد ۲ دانشگاه مهم کشور هستند گفت: دانشگاه فردوسی یکی از دانشگاه‌های بزرگ و موفق کشور است که شاخص‌های بالایی را کسب کرده و رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را دارد و در برخی شاخصه‌ها از قبیل جذب دانشجویان خارجی دارای رتبه اول است که این مهم می‌تواند به استحکام پیوند فرهنگی و عاطفی ایران با سایر کشور‌ها بسیار کمک کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم جزو دانشگاه‌های برتر کشور به شمار می‌رود و ظرفیت ارائه انواع خدمات از این دانشگاه منشاء اثر بوده است.

غلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد در این هفتاد سال استادان، دانشمندان و علمای فراوانی را به خود دیده و تربیت کرده است، که باید تلاش کنیم که این رویه حفظ شود و استادان گرانقدر برای ساخته شدن شخصیت‌های علمی مورد نیاز آینده کشور همت کنند.

او ادامه داد: ما در این دانشگاه استعداد‌های بسیار داریم که استادان باید با تربیت بهینه آن‌ها تلاش کنند انقطاع نسل بزرگان علمی سرزمین اتفاق نیفتد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.