رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در دیدار با وزیر خارجه چین خواهان ایفای نقش مثبت پکن در زمینه عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی امروز (پنجشنبه) در دیدار با «وانگ یی» وزیر خارجه چین خواهان ایفای نقش مثبت این کشور در عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره و تثبیت صلح در این منطقه شد.

وی در این دیدار که در کاخ آبی (اقامتگاه و دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی) در سئول انجام شد، خواهان فشار دیپلماتیک جهانی برای حل بن‌بست هسته‌ای در مسأله کره شمالی شد.

مون جائه این در این دیدار گفت: روند تکمیل عاری سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره و تثبیت صلحی پایدار، در گذرگاهی حیاتی به سر می‌برد. من می‌خواهم درخواست کنم حمایت دولت چین تا زمانی که دوره جدیدی از صلح آغاز شود، ادامه یابد.

وزیر خارجه چین نیز در این دیدار، خواهان ارتباط راهبردی میان پکن و سئول شد و از دولت ترامپ که به دنبال جنگ تجاری با پکن است، انتقاد کرد. وی گفت: نظام جهانی با یکجانبه گرایی و سیاست‌های اجباری مورد تهدید قرار گرفته است.

وزیر خارجه چین در ادامه افزود: چین و کره جنوبی به عنوان دو همسایه باید گفت‌وگو و همکاری را برای حمایت مشترک از چندجانبه گرایی و تجارت آزاد تقویت کنند.

وانگ یی، وزیر خارجه چین همچنین دیروز با «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی دیدار و دو طرف در خصوص مسائل مربوط به کره شمالی و جزئیات نشست سه جانبه سران سئول، پکن و توکیو که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در چین برگزار شود، رایزنی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار