خرید حمایتی هزار کیلوگرم زعفران خشک از زعفرانکاران خراسان جنوبی

هزار کیلوگرم زعفران خشک از زعفرانکاران خراسان جنوبی به صورت حمایتی خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ضیائیان احمدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان گفت: از هزار کیلوگرم زعفران خشک خریداری شده ۶۰۰ کیلوگرم مربوط به شهرستان سرایان، ۲۹۸ کیلوگرم از زعفرانکاران شهرستان قاین و ۱۰۲ کیلوگرم هم از زعفرانکاران بیرجندی خریداری شده است.

او با بیان اینکه قیمت محصول زعفران پس از بررسی در آزمایشگاه، توسط کارشناسان تعیین می‌شود افزود: محصول زعفران تحویلی از کشاورزان، بر اساس کیفیت محصول در ۴ رده‌ی پوشال معمولی با قیمت هر کیلوگرم ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پوشال مرغوب هر کیلوگرم ۹ میلیون تومان، شبه نگین هر کیلوگرم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران نگین هر کیلوگرم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دسته بندی و خریداری شده است.

ضیائیان احمدی در خصوص خواسته زعفرانکاران مبنی بر تمدید مهلت زمان خرید حمایتی زعفران هم گفت: تمدید این مهلت در اختیار استان نیست و از سوی وزارتخانه تعیین می‌شود و هنوز مصوبه‌ای در خصوص تمدید مهلت خرید به استان اعلام نشده است.

به گفته زعفرانکاران تغییرات جوی و کاهش دما سبب شد تا امسال گل دهی زعفران به تاخیر بیفتد و زعفران کاران نتوانند به موقع محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید دهند.

مهلت تعیین شده برای خرید حمایتی زعفران از ۱۲ آبان تا ۳۰ آذر بود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.