رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: از سوی ۹ دانشگاه هم برای پایه ریزی واحدهای نوآوری و فناور تقاضا شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکم دیماه ۱۳۹۷ مراسم گرامیداشت روز پژوهش و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه، حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، محمد کریمی مدیر پژوهشی، مالک نادری مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت و زرندی رئیس مرکز رشد در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این مراسم سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر ضمن تبریک هفته پژوهش و بیان اینکه راه رسیدن به نسل سوم دانشگاه از مسیر فناوری می‌گذرد، گفت: در بحث پژوهش دو محور راهبردی را دنبال کردیم؛ از نظر رتبه کیفی پژوهش جز دانشگاه های برتر بودیم و از نظر جایگاه اساتید مقام اول را کسب کرده ایم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در تولید علم از گذشته وضعیت خوبی داشته و داریم؛ در حوزه نوآوری و فناوری و تولید دانش فنی نقایص بسیاری وجود دارد و ما همچنان در نسل ۱ و ۲ هستیم و تا رسیدن به نسل سوم فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: اهداف ما در سه محور افزایش قراردادهای صنعتی، افزایش واحد های نوآوری و مهارت افزایی تدوین شده است؛ ما روی پروژه های ملی تکیه کرده ایم و امیدواریم تا چند ماه آینده نهایی شوند.

معتمدی افزود: در بحث نوآوری با واحدهای ایجاد شده و استقبال خوبی که از شرکت های دانش بنیان و واحدهای نوآور شده، میزان تقاضاها از مرز ۲۰۰ واحد گذشته است و حمایت های خوبی را از معاونت ریاست جمهوری گرفته ایم، در انجام این پروژه بخشی از اعتبار را خود دانشگاه و بخشی دیگر را هم معاونت ریاست جمهوری تامین کرده است، از سوی ۹ دانشگاه هم برای پایه ریزی واحدهای نوآوری و فناور  تقاضا شده است.


بیشتر بخوانید: بار گام دوم انقلاب بر دوش جوانان به ویژه دانشجویان است


تربیت دانشجویان برای ورود به بازار کار 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخصوص مهارت افزایی تصریح کرد: درباره حوزه مهارت افزایی، تفاوت هایی با سایر حوزه ها وجود دارد، در این حوزه بیشتر تکیه بر داخل دانشگاه و نظام آموزشی است و تربیت دانشجویانی که برای ورود به بازار کار مهارت کافی را داشته باشند.

وی افزود: بحث اشتغال به دلیل اشباع بازار و افزایش فارغ التحصیلان از دغدغه های مهم ماست؛ از این رو باید روی خروجی دانشگاه و کارآمدی بیشتر کار کنیم، افرادی که مهارت دارند راحت تر وارد بازار کار می شوند.

معتمدی با اشاره به تاثیر سیاست های دولت و وزارت علوم در حوزه پژوهش بیان کرد: تاثیر سیاست های اتخاذی از سوی وزارت علوم بسیار مهم است اما نمی توان منکر نقش موثر دانشگاه شد بنابراین از این جهت هم باید بر مهارت افزایی تمرکز کنیم. اقداماتی هم باید روی تسهیلات بیشتر برای نوآوری و فناوری انجام شود، که در این رابطه صندوق نوآوری دانشگاه قرار است فعال شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان اشاره ای هم به آیین نامه ارتقا داشت و گفت: آیین نامه ارتقا بر نقش تحقیقات تکیه دارد که هر ساله دشوارتر می شود به دلیل آنکه هر ۴ سال یکبار تغییر می کند که دلیل آن تغییر در حوزه علم و فناوری است، نباید انتظار داشته باشیم که خیلی زود به سطوح بالا دست یابیم همه چیز مستلزم تلاش مضاعف است. امیدواریم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و از شرایط تحریم در راستای خودکفایی بهره ببریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار