عضو شورای عالی سیاسی یمن نامه‌ای از سفیر چین دریافت کرده که در آن بر تداوم تلاش‌های پکن برای برقراری صلح در یمن تاکید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نامه‌ای از «کانگ یونگ»، سفیر چین در یمن دریافت کرد.

چین در این نامه بر تقویت روابط دوجانبه و تداوم تلاش‌های پکن در مسیر برقراری صلح در یمن تاکید کرده است.

سفیر چین با تاکید بر اینکه پکن آزادی دینی را در خصوص قوم اویغور‌ها رعایت می‌کند، آنچه در رسانه‌ها در این باره منتشر می‌شود را دروغ و اخبار جعلی خواند.

کانگ یونگ در این نامه آمریکا و کشور‌های غربی را پشت پرده هجوم رسانه‌ای علیه چین دانست و هدف از این کار را کاشت اختلاف‌ها و ایجاد آسیب در روابط دوستانه چین با یمن و کشور‌های عربی اسلامی اعلام کرد.

وی افزود: دولت چین همواره سیاست عادلانه‌ای در قبال اقلیت‌های مذهبی داشته و همبستگی و همکاری متقابل میان قومیت‌های مختلف در کشورش را خواستار شد و تاکید کرد که به حقوق اقلیت‌های چینی در انتخاب دین و عادات و رسوم احترام می‌گذارد و از آن حمایت می‌کند.

سفیر چین مداخله سایر کشور‌ها در امور داخلی این کشور را نپذیرفته و تاکید کرد هرگز نمی‌گذارد روابط دوستانه چین و یمن و سایر کشور‌ها متزلزل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای عالی ، یمن ، سفیر چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار