جهان ساز گفت: بنابر آمار تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان از بهای برگ سبز معادل ۹۱ درصد مطالبات چای‌کاران واریز شده است.

خبرنگار: محبی/پرداخت ۹۱ درصد مطالبات چای‌کاران / ۴ هزار تن چای به بازار‌های هدف صادر شدحبیب جهان ساز رئیس سازمان چای کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پرداخت ۹۱ درصد مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون حدود ۳۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت و ۹ درصد مابقی بعد از تخصیص سهم کارخانه‌ها و دولت به حساب چا‌ی‌کاران واریز خواهد شد.


رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گفته جهان ساز امسال ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه ۲ بوده است.

وی با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات چای‌کاران با سال گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: امسال علاوه بر تسریع در پرداخت مطالبات رقمی بیش از ۶۰ میلیارد تومان توسط کارخانه‌ها به چای‌کاران پرداخت شد که این امر ناشی از طرح‌ها و برنامه‌های سازمان چای بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه مشکلی در فروش چای تولید داخل وجود ندارد بیان کرد: با توجه به بهبود کیفیت چای استقبال مردم نسبت به مصرف چای داخل طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

واردات ۲۹ هزار تن چای در ۷ ماهه امسال

جهان‌ساز درباره آخرین وضعیت واردات چای گفت: بنابر آمار ۷ ماهه گمرک ۲۹ هزار تن چای وارد کشور شده است.

وی مجموع واردات چای در سال گذشته را ۵۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به مصرف چای و احتساب تولید داخل پیش‌بینی می‌شود که مابقی چای مورد نیاز داخل تا پایان سال وارد شود.

رئیس سازمان چای کشور در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات چای تصریح کرد: با توجه به وجود برخی مشکلات مبنی بر انتقال ارز و مصرف بیشتر چای در داخل از ابتدای سال رقمی حدود ۴ هزار تن چای داخل به بازار‌های هدف صادر شده که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار