مرحله سوم طرح ملی ارزیابی ساختار قامتی و آموزش حرکت اصلاحی بانوان روستایی از شنبه چهاردهم دی ماه در استان قزوین اجرا می‌شود.

ندا پاکدامن مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در جلسه هماهنگی طرح ملی ارزیابی ساختار قامتی و آموزش حرکت اصلاحی بانوان روستایی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت:  سومین سال از این طرح از شنبه چهاردهم دی ماه برای بانوان روستایی ۱۵ تا ۴۵ سال اجرا خواهد شد.

پاکدامن افزود: ۴۵ روستا با جمعیت ۴ هزار و ۲۰۰ نفر مشمول این طرح هستند که سعی می‌شود این دوره از طرح تا پایان بهمن ماه به اتمام برسد.

به گفته مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان، از این تعداد ۲۰ روستا به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

او اضافه کرد: در این طرح یک مربی به عنوان رابط مشخص می‌شود و آموزش‌های لازم را برای اصلاح ساختار قامتی به بانوان منتقل خواهد کرد.

مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: همچنین در این طرح لوح فشرده، بروشور‌های آموزش حرکات اصلاح ساختار قامتی و کارت آموزش بین بانوان توزیع خواهد شد.

به گفته پاکدامن، اجرای دوره‌های این طرح تا سال هزار و ۴۰۲ به پایان می‌رسد و در این مدت همه بانوان بالای ۱۵ سال سنجش خواهند شد.

او اضافه کرد: اولین سال از اجرای این طرح در ۳ روستا و دومین سال از آن در ۲۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار و ۷۸۰ نفر اجرا شد.

اکرم نجفی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: در این دو سال بیشتر مراجعه کنندگان افراد بالای ۶۵ سال بودند در حالیکه ساختار قامتی آن‌ها شکل گرفته و دیگر نمی‌توان برای این افراد کاری نکرد.

نجفی از دهیاران و روسای هیئت‌های ورزشی خواست تا در روستا‌ها اطلاع رسانی کنند که بیشتر مراجعه کنندگان بین سنین ۱۵ تا ۴۵ سال باشند.

او اضافه کرد: همچنین لازم است بر رایگان بودن این طرح هنگام اطلاع رسانی تاکید شود تا تعداد مراجعه کنندگان افزایش یابد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همچنین از مسئولان اجرای این طرح در روستا‌ها خواست تا بیشتر مدارس را به عنوان مرکز مراجعه کنندگان قرار دهند چراکه بانوان به این مکان‌ها راحتر از مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند.

مجید ابوالحسنی رئیس هیات ورزش‌های روستایی قزوین هم در این نشست از هیئت‌های ورزشی و دهیاران در روستا‌ها خواست مکان‌های مورد نظر خود را برای خانه ورزش روستایی و تجهیز آن معرفی کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار