هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران ایران امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی جنوب شرق کرمان آغاز بکار کرد.

آغاز به کار نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، غیاثی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب فرصت آشنایی مردم با تازه‌های نشر ودستاورد‌های فرهنگی مکتوب است، گفت: توسعه فرهنگ کتاب خوانی یک همت غیر دولتی می طلبد؛ که منشاء این فرهنگ از خانواده شروع می‌شود.

او با تاکید بر اینکه ابتدا باید در خانواده عادت به کتاب خوانی آغاز شود، افزود: علاوه بر خانواده، آموزش وپرورش بایدبا ایجاد طرح زنگ مطالعه در مدارس دانش آموزان را با کتاب وکتاب خانه مدارس آشنا کند.

غیاثی عملکرد‌های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را تشریح و گفت: حرکت‌هایی مانند خرید واهدای کتاب به مراکز، اعم از دانشگاه‌ها ومدارس و... وصدور مجوز کتاب، طرح‌های فصلی وروستایی کتاب وکتاب سال در استان‌ها خصوصا در استان کرمان که یکی از پیشتازان عرصه‌ کتاب خوانی است، اجرا کردیم.

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی در این افتتاحیه  با ابراز تاسف از سرانه پایین مطالعه در کشور بیان کرد: سرانه پایین مطالعه در کشور تاسف برانگیز است وباید نگاه به کتاب وکتاب خوانی تغییر کند.

او درپی صحبت های مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در خصوص داشتن زنگ مطالعه در مدارس تاکید کرد: باید شورای عالی آموزش وپرورش این موضوع را پیگیری و مکاتبه کنند ومن هم در این راستا کمک دهنده خواهم بود.

زاهدی تصریح کرد: رسانه های ملی وتریبون های نماز جمعه عامل خوبی برای ترویج وتشویق برای مطالعه دربین مردم هستند.

او از سیاست گذاری های کلان ونهادهای دولتی وغیر دولتی خواست کمک کنند وافزود: این مجموعه باید با همت هم درگیری مردم از چالش ها ومسائل سیاسی را دور کنند وآرامش ببخشند که بهترین آرامش دهنده به مردم وجامعه رونق فرهنگ کتاب وکتاب خوانی است.

محمد علی دهقان معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کرمان نیز در این افتتاحیه با اشاره به داشتن ویژگی‌های خاص این نمایشگاه در کرمان گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۷ تا ۱۳ دی ماه با ۸۵ هزارو ۶۸۵ عنوان کتاب در قالب ۷۰۰ هزار جلد کتاب با حضور ناشران ملی برای استفاده همشهریان برپا شده است.

او گفت:حضور ۴۸۱ ناشر در بخش کتب داخلی وخارجی ونشر الکترونیک از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه در ۱۴ غرفه با ۹ شرکت انتشاراتی به نمایندگی ۸۶ ناشر خارجی است.

دهقان از بخش استثنایی این نمایشگاه سخن به میان آورد وافزود: بخشی از نمایشگاه نیز به کار طراحان مدو لباس ایرانی واسلامی با حضور دانشگاهیان وموسسان متولی مد ولباس ایرانی در این نمایشگاه اختصاص داده شده است.

او تصریح کرد: ۶۵۰ میلیون بن کارت خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصد در نظر گرفته ایم که مراجعه کنندگان می‌توانتد از این مزیت در ایام برپایی نمایشگاه خرید وتا ۳ هفته می‌توانند مابقی این بن کارت را از کتاب فروشی‌های سطح شهر خرید کنند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار