رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به بارش برف در استان ایلام گفت: سطح معابر ایلام به شدت لغزنده است لذا می‌طلبد رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

معابر وخیابان های ایلام لغزنده است/ رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنندسرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت:در بازدیدی که از خیابان‌های شهرایلام داشتیم کلیه معابر درونشهری باز و تردد درآن‌ها در جریان است و حجم برف به اندازه‌ای نیست که نیاز به بروف روبی و نمک پاشی داشته باشد.

او افزود:در برخی از معابر فرعی و کوچه‌های مناطق مرتفع شمالی و شرقی شهرایلام حجم برف به نسبت سایر نواحی بیشتر و به علت تردد کم در این مناطق همچنان این حجم برف بر سطح معابر باقی مانده است.

کوهزادی اضافه کرد: از آنجایکه رانندگی در شرایط برف دشوارتر از سایر شرایط آب و هوایی است به رانندگان عزیز توصیه می‌کنیم حتی المکان سفر‌های غیر ضروری خود را تا ساعات دیگر که آفتاب بتابد و یخ و برف‌های موجوددر سطح معابر ذوب شود به تاخیر بیاندازند و درصورت اجتناب از سفر حتما با سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که بتواند وسیله نقلیه خوددرا کنترل نمایند حرکت کنند.

او بیان کرد: رعایت فاصله طولی به مقدار زیاد ایمن حرکت را بیشتر می‌کنند لذا توصیه و تاکید می‌کنیم رانندگان عزیز بدون عجله و شتاب زدگی حرکت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآور شد:گرفتن ترمز بصورت ناگهانی در معابر یخ زده بسیار خطرناک بوده و باعث بهم خوردن تعادل وسیله نقلیه درحال حرکت می‌شود لذا توصیه می‌کنیم رانندگان برای کاستن از سرعت و توقف با رهاکردن پدال گاز و فشردن تدریجی ترمز به آرامی متوقف شوند.

کوهزادی عنوان کرد:درصورتیکه وسیله نقلیه‌ی شروع به سر خوردن کرد راننده با خونسردی بدون گرفتن ترمزناگهانی، فرمان را محکم نگه داشته و اجازه دهد وسیله نقلیه به آرامی متوقف شود.

رئیس پلیس راهور استان ایلام ادامه داد : آندسته از رانندگانی که قصد حرکت به سمت معابر کوهستانی و بیرون شهر رادارند حتما تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.