هلال احمر روش کمک نقدی به مردم مناطق سیل زده بلوچستان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران چند روش را برای کمک نقدی به مردم مناطق سیل زده بلوچستان را اعلام کرد.

روش کمک به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

این جمعیت افزود: کد دستوری # ۵۴ *۱۱۲ * از طریق شماره تلفن همراه و شماره حساب: ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملی برای جمع آوری کمک‌های نقدی مردمی معرفی شده اند.

شهروندان با این روش‌ها کمک‌های نقدی خود را برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال کنند.

حسین بیگی رئیس ستاد دیه استان مرکزی هم در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت: استان مرکزی یک محموله کنسروجات و موادغذایی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان برای تامین اقلام مورد نیاز منطقه دیروز به منطقه سیل زده ارسال کرد.

محمدی با اشاره به اعلام آمادگی این مجموعه برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان افزود: مردم نوعدوست و هموطنانی که قصد کمک به مردم سیل زده در این منطقه را دارند می‌توانند با مراجعه به شعب و مرکز استان، کمک‌ها و اقلامی را که می‌خواهند کمک کنند به جمعیت هلال احمر تحویل دهند، همچنین شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد کلیه بانک‌های دولتی آماده دریافت کمک‌های نقدی مردم به سیل زدگان است.

او از آمادگی کلیه گروه‌های امدادی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان منطقه سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: در صورت اعلام نیاز ما در کنار مردم سیل‌زده خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: تا کنون اعلام نیازی از منطقه نشده است، اما در صورت اعلام نیاز ما آمادگی داریم نیرو‌ها و تجهیزات خود را به این منطقه اعزام کنیم.

جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۱۲ هزار عضو فعال دارد.

طبق قانون جمعیت هلال احمر به عنوان مرجع اصلی جمع آوری کمک‌های مردمی در زمان وقوع سیل است.

هلال‌احمر (عضو کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) طبق وظایف بین‌المللی خود باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و ... در داخل و خارج مرز‌ها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.