رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: امسال ۱۰۶ فقره پرونده تعلیف غیرمجازدر مهاباد تشکیل و به محاکم قضایی ارجاع شد.

پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: از ابتدای امسال ۱۰۶ پرونده تخلف تعلیف غیرمجاز در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شد که تمام این پرونده‌ها مختومه و ۸۷۳ میلیون ریال نیز خسارت دریافت شده است.

او افزود: پرونده‌های تعلیف غیر مجاز در رابطه با بیش از  ۵ هزار و ۲۰۰ راس واحد دامی در مهاباد تشکیل شده که تمام این پرونده‌ها مختومه شده است.

پاتو اضافه کرد: برای صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی ۲ پایگاه کنترل ورود و خروج دام به مرتع ایجاد شده و روزانه نیز گشت‌های یگان حفاظت از عرصه‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اعلام اینکه همچنین امسال ۱۹۷ اصله انواع درخت در مناطق مختلف قطع شده که ۱۲ پرونده در این رابطه به مراجع قضایی ارجاع شد، اظهار داشت: پارسال نیز ۲۱۵ اصله انواع درخت در مناطق مختلف قطع شده که درخت بید بیشترین نوع آن را تشکیل می‌دهد.

پاتو تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن است و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستا‌های کاولان و کوران واقع شده است.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.