اردکانیان گفت: همزمان با افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران ۲ میلیون نفر از مشترکان جنوب و جنوب شرق تهران از آب سد ماملو بهره‌مند شدند.

افتتاح ۲۷ طرح صنعت آب و برق با سرمایه گذاری ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آئین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران گفت: بابت افتتاح این طرح‌ها باید تشکر ویژه از دولت، بخش‌های اجرایی، مقام معظم رهبری به خاطر اجازه برای برداشت از صندوق توسعه ملی و تمامی کسانی که ما را در انجام این طرح‌ها یاری کردند، کنم.

او افزود: طرح‌های بسیار مهمی برای بالا بردن کیفیت آب در استان تهران اجرا شده و اما اکنون در این استان حدود ۱۴ میلیون جمعیت داریم که ۱۰ میلیون از آن در تهران زندگی می‌کنند.

اردکانیان تصریح کرد: یک ششم جمعیت کشور را استان تهران در خود جای داده که این حاکی از اهمیت تأمین، جمع‌آوری و توزیع درست آب شرب مردم است.

 اردکانیان در ادامه گفت: امروز وزارت نیرو در استان تهران برای افتتاح این طرح‌ها حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف آب و برق و فاضلاب هزینه کرده است.

او افزود: همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی دنبال رضایت‌مندی و خدمت به مردم هستند و ما این توفیق را پیدا کردیم با اجرای مهم‌ترین طرح‌های حیاتی در کشور در این زمینه پیشرو باشیم.

افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران

وزیر نیرو بیان کرد: امروز در ۳۲ استان کشور ۱۳۲ طرح آب و برق و فاضلاب را با سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح کردیم که مهم‌ترین طرح امروز واحد دوم تصفیه خانه تهران است که جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر را در شهر‌های پاک دشت، ورامین، ​قرچک، پیشوا تحت پوشش قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید: تجارت ایران و اوراسیا آزاد می‌شود/ ۷ هزار قلم کالا مشمول تعرفه صفر درصد می‌شود


او افزود: ۲۰ طرح دیگر خرد و کلان با سرمایه‌گذاری ۲۷۵ میلیارد تومان در شهر‌های تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر و همچنین سه طرح نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۷ میلیارد تومان و دماوند و ری و آب رسانی ۷۲ روستای پر جمعیت انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اردکانیان گفت: این هفته در دهه فجر انقلاب اسلامی حدود ۱۰ هزار و ۷۹ میلیارد تومان طرح افتتاح می‌شود و اینجا باید از مدیران اجرایی و پیمانکاران و مشاوران استان تهران قدردانی کنیم.

او افزود: در دولت تدبیر و امید ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستای کشور را به شبکه آب سالم وصل کردیم که تعداد ۷ میلیون نفر روستایی را بهره‌مند کرده است.

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت دوازدهم سه میلیون نفر دیگر از روستاییان به این مجموعه پیوند خواهد خورد.

 اردکانیان اظهار کرد: در کشور ۱۵۱ تصفیه خانه بزرگ وجود دارد که ۲۷ عدد آن برای قبل از انقلاب بوده و الباقی آن ساخت نظام جمهوری اسلامی است که تا امروز ۳۲ تصفیه خانه در دولت تدبیر و امید ساخته شده است و تعداد تصفیه خانه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته دو برابر دولت‌های قبلی است و این نسبت تا پایان دولت بالاترمی‌رود.

وزیر نیرو گفت: ساخت تمام این تجهیزات و سازه‌ها در شرایط سخت تحریمی کشور انجام شده و امروز باید بگوییم که کار‌ها سریع‌تر از شرایط قبل از تحریم پیش می‌رود.

 اردکانیان اضافه کرد: در افق ۱۴۱۵، ​دویست و پنجاه میلیون مترمکعب کسری آب خواهیم داشت؛ با کمک شهرداری تهران و جابه‌جایی آب‌هایی که در شهرداری برای فضای سبز استفاده می‌شود با آب‌های تصفیه خانه فاضلاب، این امید را به کشاورزان می‌دهیم که از حق آبه آن‌ها حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار