نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: همراهی و اتحاد مردم رمز پیروزی انقلاب و غلبه بر رژیم پهلوی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام در خطبه‌های امروز نمازجمعه با بیان اینکه ایستادگی ملت در مقابل فشار‌های ظالمانه توانست انقلاب را به پیروزی برساند، گفت: باید مواظب فتنه افکنی و تفرقه دشمنان باشیم.

او افزود: انقلاب اسلامی ایران، الهام گرفته از مردی است که آزادی خواه بود و آزادگی را به همه آزادی خواهان جهان نشان داد.

امام جمعه شیراز اظهارداشت: ملت برای این انقلاب زحمات زیادی کشیدند و امروز هم باید همه از این انقلاب پاسداری کنیم.

او، به زمین لرزه اخیر در شهرستان شیراز و منطقه خان زنیان هم اشاره کرد و گفت: این زلزله تلفات جانی نداشت، ولی یک هشدار برای ما بود که برنامه‌های خودمان نسبت به مقابله با حوادث به طور جدی بازنگری کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به بازدید از چند روستای منطقه خان زنیان، ادامه داد: در استان فارس به گفته مسئولان مربوطه باید ۴۱۶ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی بشه که تنها ۲۵۰ هزار واحد انجام شده و هنوز ۱۶۰ هزار واحد باقی مانده که باید هر چه سریع تر اقدامات انجام شود.

خطیب جمعه شیراز در خصوص افرادی مستمندی که نمی توانند از تسهیلات مقاوم سازی استفاده کنند از خیران خواست با همکاری کمیته امداد امام خمینی فضا را برای مقاوم سازی منازل آن‌ها فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص رونمایی ترامپ قمار باز از طرح معامله قرن، گفت: این هم یک قمار دیگر ترامپ برای عزیز کردن خودش برای صهیونیست ها است.

آیت الله دژکام افزود: این یک طرح شکست خورده است و نخواهیم گذاشت این معامله در منطقه به سرانجام برسد، چرا آمریکا دیگر در منطقه جای ندارد.

او گفت: امروز فریاد‌های میلیونی مردم عراق گواه پایان آمریکا در منطقه است.

امام جمعه شیراز به انتخابات مجلس شورای اسلامی هم اشاره و تصریح کرد: بعد از دهه فجر مردم یک آزمون بزرگ دیگر دارند که باید آگاهانه برای انتخاب فردی اصلح حضوری گسترده داشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.