رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: گردهمایی فرهنگی اعضای کمیسیون بانوان فرمانداری این شهرستان، آموزش کپوبافی ارائه شد.

بانوان فرمانداری دزفول هنر کپوبافی را یاد گرفتندحجت‌اله آریائی‌نیا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، گردهمایی فرهنگی اعضای کمیسیون بانوان فرمانداری در روستای تاریخی پامنار برگزار شد و در حاشیه این گردهمایی که به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار گردید، اعضا کمیسیون بانوان هنر کپوبافی را یاد گرفتند.

او بیان داشت: باتوجه به این‌که روستای پامنار به مهد کپوبافی ایران شهره است، این رشته صنایع دستی توسط مربی بومی این محل به اعضای کمیسیون بانوان آموزش داده شد.

آریایی نیا هدف از برگزاری این گردهمایی را آشنایی با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های روستای پامنار، آموزش یک روزه کپوبافی، توانمندسازی و نشاط بانوان و خانواده و نیز آشنایی با عملکرد اداره میراث فرهنگی در سطح شهرستان به ویژه روستا‌ها عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول اظهار داشت: در پایان این کلاس آموزشی، از مربی صنعتگر و مداح اهل بیتی که زحمت مدیحه‌سرایی برنامه را کشیده بود با اهدا لوح از طرف اداره میراث فرهنگی و جوایزی از طرف نماینده کمیسیون بانوان این اداره (خانم گیتی فروز) تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار