رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: با وجود بارش برف راه‌های ارتباطی در جاده‌های اصلی شهرستان مهاباد باز است.

خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: با توجه به تداوم بارش‌ برف از دیروز عصر تاکنون  تلاش بی وقفه نیروهای امدادی راهدارای برای بازگشایی معابر و جاده های مواصلاتی مهاباد همچنان ادامه  دارد و  جاده‌های اصلی باز است.

او با اعلام اینکه تاکنون ۲۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی این شهرستان برفروبی و نمک پاشی شده است، افزود:  بارش برف باعث کاهش دید افقی در جاده ها شده و تا روز پنج شنبه این وضعیت ادامه دارد.

خادمی اضافه کرد: طبق گفته اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ارتفاع برف در ارومیه ۱۱، پیرانشهر ۵۸، سردشت ۲۷، اشنویه ۲۰، نقده ۱۴، بوکان و سلماس هشت، چایپاره هفت، مهاباد، چالدران و خوی ۶، ماکو پنج، شاهین‌دژ چهار، پلدشت ۲ و تکاب یک سانتی‌متر ثبت شده‌ است.

خادمی با اشاره به اینکه تردد در راه‌های روستایی به کندی صورت می‌گیرد، بیان کرد: همچنین تردد در گردنه‌های مهاباد با زنجیر امکان پذیر است و راهداران شهرستان مهاباد هم در تلاش هستند بتوانند این محور را بازگشایی کنند.

او با بیان اینکه تردد در این مسیر‌ها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست، اظهار داشت: همچنین بارش برف شدید در گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «خوله‌پوله» در محور روستایی «میرسه»، باعث کاهش دید افقی تردد این مسیر‌ها شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت:۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.