بهترین فصل سال برای سفر، بهار است، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در سفر به شهر‌های مختلف ایران زیبا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بهتر است از سفر های غیر ضروری جلو گیری کنیم . به این بهانه شما را به صورت مجازی به سفر به یکی از مکان های دیدنی ایران زیبا برده ایم  امید است بعد از عبور از این بحران و شکست این بیماری به صورت حضوری از این مکان های زیبا دیدن کنید. با ما همراه باشید.

سفر به  کلاردشت

جنگل‌های سرسبز و خرم، صدای نغمه‌ی پرندگان، غرش آبشاری خروشان از فراز کوهی مرتفع و … همه‌ی این‌ها نمودی از بهشتی رویایی است که مانند نگینی هفت رنگ در خطه‌ی شمالی کشورمان می‌درخشد.

نام این رویا «کلاردشت» است، تنها نقصانی که به این شهر دل انگیز و رویایی وارد است، نبود دریاست اما زیبایی‌های کلاردشت به حدی خیره کننده است که هوش از سر آدمی می‌برد و روان شما را با منظره‌های دلپذیر خود جلا می‌بخشد.

با ما همراه باشید تا به شناخت گوشه‌ای از جاذبه‌های دیدنی کلاردشتِ مازندران بپردازیم.

۱- جاده کلاردشت به عباس‌آباد

جاده کلاردشت

یکی از زیباترین جاده‌هایی که بیشتر هموطنان از آن خاطره‌های زیادی دارند؛ «جاده‌ کلاردشت به عباس آباد» است.

این جاده از طبیعت بکر و بی‌نظیری برخوردار است، به گونه‌ای که با عبور از آن، صحنه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که برای همیشه در ذهن‌تان باقی می‌مانند. از دیگر جاذبه‌های جاده کلاردشت، غذاهای محلی و شمالی آن است که با خوردن هر لقمه، حس چشاییتان به بزم و آواز در می‌آید.

۲- دریاچه ولشت

دریاچه ولشت
دریاچه ولشت

«دریاچه‌ی ولشت» یکی از پر طرفدارترین نقاط دیدنی کلاردشت است که در شمال‌شرقی آن واقع شده. این دریاچه یکی از ۹ دریاچه در ایران است که بر اثر احداث سد پدید آمده‌ و همچنین جزو ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور به‌شمار می‌رود.

از تفریحات این دریاچه نگوییم برایتان که بس دلنشین است، از ماهیگیری گرفته تا آب‌تنی، شنا و قایق‌سواری از کوچک‌ترین تفریحات این دریاچه به شمار می‌رود.

۳- دهکده مازیچال

مازیچال

«دهکده مازیچال» از آن دست دهکده‌ی خوش آب و هوایی است که به داشتن منظره‌ای از اقیانوس ابرها معروف است.

صدای زنگوله گله‌ها، غذاهای محلی، اقیانوسِ ابر و هوای بی‌نظیر هر گردشگری را مجذوب این دهکده رویایی می‌کند. اگر به مازیچال رفتید حتما نان‌های داغ و تازه تنوری که به دست زنان این روستا پخته می‌شود را امتحان کنید.

۴- کاخ اجابیت

کاخ اجابیت

«اجابت» نام کاخیست سپید و تاریخی که قدمت آن به دوران پهلوی بازمی‌گردد و معماری آن متشکل از یک بنای دو طبقه است که به سبک اروپایی تزئین شده و لوسترهای بسیار لوکسی از سقف‌های آن آویزان است همچنین اگر در حیاط این قصر زیبا قدم بگذارید از هر طرف با درختان سرو پیر و پر ابهت محاصره می‌شوید.

منبع:سامتیک/ مجله سفر هوزاس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.