زعیم حوزه علمیه اصفهان گفت:در وهله نخست مردم باید به توصیه‌های بهداشتی و دستورات پزشکی درباره کرونا به شکل جدی عمل کنند و در کنار آن از خواندن دعا به ویژه زیارت عاشورا غفلت نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله حسین مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه اسلامی چه توصیه‌ای برای کاهش اضطراب در جامعه و همچنین دفع این بلا دارید، اظهار داشت: در وهله نخست همگان باید به توصیه‌های بهداشتی و دستورات پزشکی، به طور جدی توجه و عمل کنند.

او افزود: مسئولان مربوطه باید به طور همه جانبه درباره این مشکل، برنامه‌ریزی و اقدام عاجل و مستمّر» داشته باشند، چنانکه تاکنون نیز تلاش‌های فراوانی را به انجام رسانیده‌اند.

زعیم حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه همگان به خداوند متعال توکل کنند و با اعتماد به الطاف خداوند رحمان و رحیم، سعی نمایند که تمرکز فکری بر روی این مشکل و اضطراب در این باره را کاهش دهند، بیان داشت: در عین حال مردم شریف ایران توسل به قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام خصوصاً قرائت زیارت عاشورا و زیارت جامعۀ کبیره را فراموش ننمایند.


او اضافه کرد: مردم از «قرائت قرآن» به خصوص سوره مبارکه حمد و آیة الکرسی و سوره یس و همچنین دعا خصوصاً ادعیه مأثوره نظیر دعای مشلول، دعای یستشیر و دعای مجیر، که مایۀ آرامش دل‌ها و رفع بلا‌ها و شفای بیماران است غفلت ننمایند.

آیت الله مظاهری گفت: اجتناب جدّی از گناه و توبه» به معنای حقیقی هم، یکی از عوامل دفع بلا و اصلاح امور و حسن عاقبت است که باید مورد توجه و عمل همگانی باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.