متانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نظارت مقتدر، وظیفه و اولویت مجلس یازدهم

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی اولویت مجلس آینده را نظارت مقتدر دانست.

نظارت مقتدر، وظیفه و اولویت مجلس یازدهمعلیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مجلس دهم تا روز آخر مسئولیت باید با قدرت به کار خود ادامه دهد،گفت: مجلس دهم و نمایندگان آن علی رغم اینکه خیلی قوی عمل نکرده اند اما با توجه به شرایط کشور باید این چند ماه تا تشکیل مجلس بعدی را با قدرت به وظایف خود عمل کنند و کار کشور را به درستی پیش ببرند.

او افزود: مجلس فعلی نباید به دنبال فرار از مسئولیت باشد.

متانی در تبیین وظیفه و اولویت مجلس یازدهم تاکید کرد: مجلس پیش رو که در چند ماه آینده روی کار خواهد آمد، باید به طور جدی دنبال نظارت بر عملکرد دولت و نهادهای کشوری باشد، اما باید از تقابل بین قوا جلوگیری کند چرا که وظیفه مجلس تقابل نیست.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی با بیان اینکه کسانی که بر طبل تقابل می کوبند؛ اشتباه می کنند، افزود: وظیفه و اولویت مجلس بر طبق جایگاه آن در قانون اساسی بالاتر از تقابل بوده، مجلس نمیانده ملت برای نظارت بر دولت است و کسانی که بر طبل تقابل بین این دو قوه می کوبند دچار اشتباه شده اند.

متانی در پایان با بیان اینکه مجلس باید درست و پاک عمل کند؛ اظهار کرد: مجلس باید در ضمن اینکه بر عملکرد قوا و نهادها از طریق کمیسیون اصل ۹۰ نظارت می کند؛ خودش هم باید پاک و درست عمل کرده و شامل نظارت های جدی شود. مجلس باید تدوین قوانین خوب به دستگاه قضایی برای مقابله با مفاسد کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار