مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: مصرف آب شرب در استان اسفند امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: هرچند تاکنون با قطعی آب در محله‌های شهری مواجه نشده‌ایم، اما از مشترکان درخواست داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت بهداشت فردی و به تبع آن افزایش میزان مصرف آب باید مشترکان آبفا، مصارف غیرضروری از جمله خانه تکانی را به زمان دیگری موکول کنند تا در این برهه حساس با قطعی آب مواجه نشویم.

هاشمی مقدم  با بیان اینکه تمهیداتی برای گذر از روز‌های پیک مصرف آب اتخاذ و اجرایی شده است افزود: تمامی تاسیسات استان فعال هستند و در شرایط فعلی با حداکثر ظرفیت، آب را تامین می‌کنیم تا در ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: ۹۹.۸۵ درصد جمعیت استان زیرپوشش تاسیسات آب شهری هستند همچنین ۱۹۳ هزار و ۹۲۶ مشترک در ۲۵ شهر استان از آب شرب سالم و خدمات لازم بهره‌مند می‌شوند.

هاشمی مقدم گفت: آب شرب مورد نیاز مشترکان استان از ۱۳۴ حلقه چاه تامین می‌شود و سرانه مصرف آب ۱۹۷ لیتر در شبانه‌روز پیش بینی و تعیین شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین آمار تاکنون ۶ شهرستان استان درگیر با ویروس کرونا شدند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.