علی آبادی گفت: ۳ طرح نیروگاهی با ارزش سرمایه‌گذاری ۶۳۰۹ میلیارد تومان، با ظرفیت ۶۲۷ مگاوات راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس علی آبادی مدیرعامل مپنا در مراسم راه اندازی ۳ طرح نیروگاهی و افتتاح ۲۲ پروژه بزرگ صنعت برق گفت: خوشبختانه بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند و عسلویه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به مبلغ ۲۲۵۸ میلیارد تومان و همچنین بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و به مبلغ ۱۷۹۳ میلیار تومان در آخرین پویش الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.


بیشتر بخوانید: افتتاح ۲۵ طرح بزرگ آب و برق در ۵ استان کشور 


او ادامه داد: در واقع این ۳ پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۶۳۰۹ میلیارد تومان و با ظرفیت ۶۲۷ مگاوات انجام شده است که با اجرای این ۳ طرح کاهش در مصرف سوخت حائز اهمیت است.

گفتنی است، هر واحد بخار ۳۴۰ میلیون گاز طبیعی در کشور صرفه‌جویی می‌کند که به واسطه آن صرفه‌جویی عظیمی در کشور صورت ‌می‌گیرد.

علی آبادی گفت: پروژه‌های بخار نیروگاه‌های عسلویه و پرند مپنا جزء نیروگاه‌هایی هستند که حدود ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنند به عبارت دیگر هر واحد بخار معادل ۳۴۰ میلیون لیترگازوئیل یا معادل آن گاز طبیعی صرفه‌جویی می‌کند.

مدیرعامل مپنا اضافه کرد: این توربین ۳۱۰ مگاواتی که راندمان سیکل ساده آن حدود ۴۰ درصد بالاتر از از توربین‌های جدید کلاس e است بالاترین راندمان را در میان نیروگاه‌های کشور دارد.

او بیان کرد: واحد‌های نیروگاهی که امروز مراحل بهره‌برداری آن‌ها آغاز می‌شود بدون استفاده از منابع دولتی و با وام صندوق توسعه ملی و تنها با استفاده از منابع مردم در بورس و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مپنا اجرا شده است.

گفتنی است، گروه مپنا برای سال آینده از محصولی که طراحی و ساخت آن کاملاً بومی است رونمایی خواهد کرد که علاوه بر راندمان بالاتر از توربین‌های کلاس f موجود در توان ۲۲۰ مگاوات، امکان استفاده از هیدروژن را نیز به عنوان سوخت ترکیبی ممکن می‌سازند که این یک پدیده فوق پیشرفته در صنعت توربین‌سازی در جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار