در بسته حوادث ۲۰ اسفند بخوانید؛

شکارچی متخلف در دزفول زمین گیر شد/ مهار آتش در مغازه لحاف فروشی در اهواز

مهم‌ترین حوادث امروز، سه شنبه ۲۰ اسفند ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

دستگیری متخلف شکار و حمل سلاح غیر مجاز در دزفول

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: در پی گشت و کنترل پرسنل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در منطقه شکار ممنوع هفت تنان واقع در بخش سردشت، یک نفر متخلف دستگیر و از او یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد.

او اظهار داشت: در بررسی‌های بعمل آمده از فرد مذکور مشخص گردید که حامل یک قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز‌های قانونی است که پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی گردید.

کشف و ضبط ۱۱ رشته تور ماهیگیری در دریاچه سد جره باغملک

به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، طی گشت و کنترل شبانه یگان حفاظت محیط زیست باغملک در آب‌های دریاچه سد جره که از ساعت ۱۸ الی ۴ صبح به طول انجامید ۱۱ رشته تور ماهیگیری از متخلفین صید غیر مجاز ماهی کشف و ضبط گردید.

براساس این گزارش؛ با توجه به پایان فصل صید ماهی و شروع فصل تخم ریزی ماهیان یگان حفاظت محیط زیست باغملک پایش خود را در سطح مناطق شهرستان جهت جلوگیری از صید غیر مجاز ماهی تشدید نموده است.

عامل قطع درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده دز دستگیر شد

رضا قپانچی پور رئیس اداره محیط زیست پارک ملی دز گفت: در پی گزارش تلفنی حامیان محیط زیست مبنی بر قطع درختان جنگلی در حاشیه رودخانه لوره، ماموران پاسگاه محیط بانی دز پس از انجام تحقیقات مربوطه و اخذ حکم قضایی ورود به منزل موفق به کشف درختان قطع شده در منزل یکی از اهالی روستا‌های حاشیه منطقه حفاظت شده دز شدند.

او افزود: پس از تشکیل پرونده قضایی برای فرد متخلف، جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه شهرستان تحویل داده شد.

قپانچی پور تصریح کرد: همچنین عاملان ریشه کنی درختچه‌های جنگلی در منطقه حفاظت شده دز با تلاش محیط بانان پاسگاه محیط بانی دز شناسایی و ۲ متهم پس تکمیل مستندات جهت سیر مراحل قانونی تخلف انجام داده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره محیط زیست پارک ملی دز ادامه داد: مطابق با قوانین و مقررات محیط زیست هر گونه بهره برداری از طبیعت بدون اخذ مجوز قانونی تخلف محسوب شده و با متخلفان این عرصه به شدت برخورد خواهد گردید.

دست آتش از مغازه لحاف دوزی قطع شد

ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ظهر امروز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان، خبر آتش سوزی مغازه لحاف دوزی در منطقه کمپلو خیابان امیر خسرو مخابره شد.

او افزود: آتش نشانان پس از دریافت صدای آژیر ماموریت، بلافاصله خود را به محل آتش سوزی رساندند و با دود غلیظی که مغازه را احاطه کرده بود مواجه شدند.

قنبری اظهار داشت: ماموران آتش نشانی پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان، با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده شعله‌های سرکش آتش را مهار و از سرایت حریق به ساختمان‌های مجاور جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: بحمدالله این حادثه آسیب جانی نداشت و علت آتش سوزی، از سوی کارشناسان سازمان اتصال برق گزارش شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.