رئیس‌جمهور آمریکا از زمان به قدرت رسیدن، بار‌ها به رسانه‌های این کشور تاخته است؛ تا جایی که چندی پیش خواستار اخراج رسانه‌های مخالف خود از شبکه‌های اجتماعی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از خبرنگار شبکه تلویزیونی ان بی سی که گفته بود ترامپ تمایل دارد در خصوص اوضاع کنونی ابراز خوش بینی کند، انتقاد کرد.

این خبرنگار از ترامپ پرسیده بود چه پیامی برای مردم آمریکا دارید؟ در حال حاضر ۲۰۰ نفر فوت کرده‌اند و ۱۴ هزار نفر مبتلا هستند و میلیون‌ها نفر ترسیده‌اند، چه پیامی برای این مردم دارید که هم‌اکنون (جلسه مطبوعاتی) شما را می‌بینند؟

ترامپ در جواب این خبرنگار گفت: می‌گویم شما خبرنگار بد و وحشتناکی هستید... این سوال خیلی زننده است و به نظرم پیام خیلی بدی به مردم آمریکا ارسال می‌کند. مردم آمریکا به دنبال پاسخ و امید هستند، (اما) شما مسائل را احساسی می‌کنید. این شیوه خبرنگاری، شیوه خیلی بدی است... به جای احساسی برخورد کردن، خبرنگاری کنید... شما باید از خودتان خجالت بکشید.

بر اساس این گزارش، طی چند هفته ترامپ و مقامات بلندپایه دولت آمریکا شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت نشان دادند، ویروسی که ماه دسامبر از چین آغاز شد.

رئیس جمهور آمریکا که روز سوم ماه نوامبر برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند، همواره با رسانه‌ها مشکل داشته و از پوشش خبر‌های مربوط به خودش انتقاد کرده و آن‌ها را «اخبار جعلی» توصیف کرده است.

ترامپ همچنین از رسانه‌های خبری و روزنامه نگاران در توئیتر خود به شدت انتقاد کرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ همچنین اخیرا علیه چندین رسانه از جمله روزنامه نیویورک تایمز و واشنگتن پست شکایت کرد. اما این بحران‌های اخیر سبب شد ترامپ مجبور شود تقریبا هر روز در کاخ سفید با رسانه‌های خبری صحبت کند.

روز جمعه، شاون اسپایسر، مشاور مطبوعاتی کاخ سفید در این نشست حضور یافت. اسپایسر در اوایل دوره ریاست جمهوری ترامپ بار‌ها در طول سخنان خود به عنوان سخنگو با خبرنگاران درگیر شد.

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن، بار‌ها به رسانه‌های این کشور تاخته است؛ تا جایی که چندی پیش خواستار اخراج رسانه‌های مخالف خود از شبکه‌های اجتماعی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
110
۱۴:۰۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ای شترسرخ موی (ترامپ خبیث)مطمئن باش در جنگ جمل اخروزمانی به درک واصلت خواهیم کردو تن لشت رااتش خواهیم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
به امید خدا ترامپ را به درک واصل میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
انشاالله کرونا بگیره
آخرین اخبار