برزگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همکاری قوا برای رسیدن به «جهش تولید» لازم است/ دولت باید تولید را به بخش خصوصی بسپارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: راه نجات جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌ها، جامه عمل پوشاندن به «جهش تولید» است.

جهش تولید؛ راه نجات جمهوری اسلامی ایران از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور/همکاری همه قوا  برای رسیدن به «جهش تولید» لازم است/دولت باید تولید را به بخش خصوصی بسپاردشهروز برزگر کلشانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  و نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: سال ۱۳۹۹ سال «جهش تولید» را خدمت مردم ایران تبریک می‌گویم. امسال نیز مانند سال‌های گذشته شعار سال رنگ و معنای کاملا اقتصادی دارد، چراکه اقتصاد یکی از مهم‌ترین رکن‌هایی است که در کل جوامع بشری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: قریب به ۴۰ سال است که دشمنان قسم خورده، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحریم اقتصادی کردند. آن‌ها اقتصاد، معیشت، درآمد و امرار معاش مردم را مورد هدف قرار داده‌اند، در نتیجه برای قوی شدن و قوی ماندن علاوه بر بنیه دفاعی، مسائل سیاسی و نظامی در مسائل اقتصادی هم باید قوی شوند تا بتوانیم در برابر تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار و سلطه مقاومت کنیم و  بهترین ها را برای شهروندانمان تامین کنیم.

برزگر با تاکید بر اینکه شعاری که برای یک سال نامگذاری می‌شود تنها مختص همان سال نیست، توضیح داد: در راستای شعارهای سال های گذشته که  به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و «تولید ملی» و «رونق تولید» نام گذاری شد، اقدامات مناسبی شروع شده است، اما مثلا کاری که بر اساس شعار سال ۹۶ انجام شده شاید  امسال یا سال آینده نتیجه بدهد.

همکاری همه قوا  برای رسیدن به «جهش تولید» لازم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نامگذاری سال‌ها با نام‌های عمدتا اقتصادی نشانگر این است که اقتصاد در همه کشور‌ها به خصوص در ایران اهمیت ویژه ای دارد و همه نهاد‌ها، قانون گذاران، دولت، سیاستمداران، نهاد‌های اجرایی و همه قوا باید دست به دست هم دهند تا به معنای واقعی کلمه به «جهش تولید»برسیم.

او افزود: برای دستیابی به «جهش تولید» مجلس هم باید با وضع قانون در کار‌های اجرایی، کوتاه کردن بحث‌های بوروکراسی در ادارات در امر تولید، پایین آوردن نرخ بهره سود، عنصر تورم، تولید کالا‌های با کیفیت بالا، استفاده از نیرو‌های فعال و با انگیزه را اقداماتی انجام دهد. در نتیجه همه باید حول محور  تولید تلاش کنند تا سال جهش تولید تنها در شعار باقی نماند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه ارکان (مجلس، قوه قضائیه، قوه مجریه و بخش خصوصی) باید به وظایف خود در راستای «جهش تولید» عمل کنند؛ دولت هم باید اصل ۴۴ را پیاده کند و بخش خصوصی وارد عمل شود، چراکه تولید توسط بخش خصوصی راحت‌تر و سریع‌تر از اینکه دولت خود تولیدکننده باشد، انجام می شود.

جهش تولید مکمل شعار سال‌های گذشته است/ دولت باید تولید را به بخش خصوصی بسپارد

برزگر با تاکید بر اینکه شعار امسال مکمل سال‌های گذشته است، تصریح کرد: اگر بتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم، دولت چابک شود و  تنها به کا‌رهای سیاست گذاری، نظارت و مجریت عمل می‌کند و تولید را به بخش خصوصی می‌سپارد وکالا‌های با کیفیت بالا تولید و اشتغال ایجاد خواهد شد، چراکه بخش خصوصی باید مالیات به دولت بپردازد تا دولت برخی کار‌های خود را مدیریت کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فعال شدن بخش خصوصی و جامه عمل پوشاندن به «جهش تولید» به معنی واقعی، قانونی است که همه ارکان نظام ،کمیسیون‌های مجلس و کمیسیون های دولت باید در دستور کار خود قرار دهند و تقسیم کار کنند که کدام بخش می‌تواند در عملی کردن جهش تولید در کشور کمک کنند.

راه نجات جمهوری اسلامی ایران از تحریم ها جامه عمل پوشاندن «جهش تولید» است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌هایی که کشورمان دارد این است که نامگذاری این سال‌ها در سیاست‌های کلان نظام مطرح می‌شود، امیدوارم مردم، قوا و مسئولان دست به دست هم دهند و جهش تولید را به معنای واقعی کلمه پیاده کنند که راه نجات جمهوری اسلامی ایران از تحریم ها، رهایی از تورم، ریشه کن شدن بیکاری، سعادت و راه نجات جوانان بیکار، جامه عمل پوشاندن به شعار «جهش تولید» در سال ۹۹ و سال‌های بعدی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:جهش تولید؛ راهکار نجات اقتصاد کشور است/ مقررات دست و پا گیر در بخش تولید حذف شود 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار