فرماندارهریس گفت: محدودیت تردد در محور‌های بین شهری هریس اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیرضا خاکپور فرماندارهریس در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا اعلام کرد: از امروز و با هماهنگی پلیس‌راه، اداره راهداری و مرکز بهداشت و درمان هریس محدودیت رفت و آمد در جاده‌های بین شهری تشدید می‌شود تا خودرویی از شهر‌های آلوده به ویروس کرونا به هریس وارد نشود.

اوافزود: عده‌ای تقاضا می‌کنند که جاده‌ها را نیز ببندیم، اما این امر تبعات خاص خود را دارد و باید بستر‌های قانونی فراهم و تبعات آن به صورت دقیق بررسی شود که در این رابطه باید مردم خود مراعات کرده و از سفر‌های غیر ضرور به شدت خودداری کنند.

او بر لزوم کنترل مبادی ورودی و خروجی هریس و خود مراقبتی شهروندان در برابر ویروس کرونا تاکید و اضافه کرد: مدیریت بیمارستان هریس به گونه‌ای است که فضای آرامی را در بیمارستان شاهد هستیم و با توجه به اینکه اوج اصلی ویروس کرونا تا ۲۰ فروردین‌ماه اعلام شده است، از مردم درخواست می‌کنیم از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی و بیمارستان و ملاقات‌های عمومی خودداری کنند.

خاکپور از تشکیل کمیته‌های مردمی متشکل از هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون و جوانان علاقه‌مند در هریس خبر داد و از آن‌ها خواست تا احساس مسوولیت کرده و در صحنه حاضر شوند و مسوولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

فرماندارهریس با بیان اینکه در حوزه سلامت، دولت در بهترین شرایط ۲۵ درصد می‌تواند نقش‌آفرینی کند، یادآوری کرد: در این زمینه به شدت نیازمند همکاری، مشارکت و همراهی همه مردم هستیم و در این راستا چادر‌های غربالگری در مسیر‌های ورودی شهرستان از جمله سه راهی ینگجه، شیخ رجب، خواجه و مبادی شهر‌های هریس، آرباطان، کلوانق، بخشایش، زرنق و خواجه مستقر می‌شوند تا کنترل‌های لازم و مراقبت‌های بهداشتی انجام گیرد.

او ادامه داد: طبق مصوبات قبلی این ستاد، تمامی مراسم، جشن ها، فعالیت سالن‌های ورزشی و اماکن عمومی از جمله بازار‌های هفتگی، کافه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و صنوف غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، اما در رابطه با تعطیلی بازار آن‌طور که انتظار می‌رود نمی‌توانیم اجبار کنیم تا مغازه‌دار مغازه‌اش را تعطیل کند، بلکه باید تمامی اقشار بنا به رعایت حال دیگران موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار