ییلاق ارتکند، تفرجگاه شهر کلات نادری خراسان رضوی محسوب می‌شود. این شهر در شمال خراسان رضوی قرار دارد و طبیعت بسیار زیبا و هوایی دل انگیز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،برای رسیدن به این تفرجگاه، باید وارد جاده‌ مشهد – کلات شوید. حدود ۱۰۷ کیلومتر که رانندگی کنید، خروجی روستای سررود را می‌بینید. سررود روستای سرسبزیست و از آن‌جایی که مجموعه‌ پرورش ماهی و شالیزار دارد، می‌توانید ماهی تازه و برنج هم بخرید.

پنج کیلومتر جلوتر روستای اُرتُکند را می‌بنید. رود‌خانه ارتکند هم از همین‌جا می‌گذرد. از این روستا باید دو ساعتی پیاده راه بروید و در جاده خاکی جلو بروید تا بتوانید آبشار اول را درون تونلی ببینید. مسیر سربالایی‌ست و بعضی جاها باریک می‌شود. در ارتکند دو آبشار وجود دارد که دسترسی به دومی سخت‌تر است و کمی سنگ‌نوردی لازم دارد.

سفر به ییلاق ارتکند

ییلاق ارتکند هم آبشار و رودخانه دارد و هم کوه و طبیعت سرسبز. اگر اهل چادر زدن باشید، می‌‌شود در دل طبیعت ماند و حسابی از هوا و منظره‌ها لذت ببرید.

این سفر به‌خصوص به‌درد کسانی می‌خورد که از رد شدن از رودخانه، خیس شدن و بالا و پایین رفتن در مسیر باریک کنار دره ترسی نداشته باشند. برای همین هم طبیعت‌گردها و کوهنوردهای زیادی عاشق این منطقه هستند.

سفر به ییلاق ارتکند

 

سفر به ییلاق ارتکند

سفر به ییلاق ارتکند

سفر به ییلاق ارتکند

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.