رئیس جهاددانشگاهی استان فارس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده به واسطه شیوع کروناویروس، جهاددانشگاهی در اقدامی علمی، سامانه جامع پسا کرونا را در سطح ملی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مظاهر بابایی در یک کنفرانس خبری مجازی توضیح داد: سامانه جامع پساکرونا با هدف کمک به تداوم فعالیت و رونق فعالیت‌های اقتصادی به نشانی www.ohop.ir با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در سطح ملی راه‌اندازی شده است.

او افزود: هدف از راه‌اندازی این سامانه، ابتدا جلوگیری از تداوم رکود و کمک به رونق اقتصادی، کمک به اجرای بهتر و مطلوبتر طرح فاصله گذاری اجتماعی، کاهش ترددهای غیرضروری و حتی ضروری شهروندان، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای فعالیت‌های اقتصادی و تداوم تولید و در نهایت دست یابی به شعار سال یعنی جهش در تولید بوده است.

بابایی، بسترسازی رونق هرچه بیشتر تجارت و کسب و کارهای اینترنتی، ایجاد فضایی امن و قابل اعتماد برای عرضه و تقاضا در فضای مجازی و تبدیل تهدید شیوع کروناویروس به یک فرصت را بخشی از اهداف این اقدام اعلام و بیان کرد: در این سامانه، امکان ثبت نام و فعالیت برای تمام کسب و کارها، وجود دارد و علاقه‌مندان امکان استفاده از این بستر را دارند.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس همچنین گفت: این سامانه یک بستر کاملا امن برای خرید و فروش محصولات، خدمات و کالاها محسوب می‌شود که شرایط مناسب عرضه و تقاضا را ایجاد کرده است.

بابایی با بیان اینکه در دوران پساکرونا شاهد تغییراتی در سبک زندگی مردم نیز خواهیم بود، گفت: این سامانه، علاوه بر فراهم کردن بستری برای تقویت و رونق کسب و کارهای موجود، زمینه‌ساز ایجاد مشاغل و کسب و کارهای جدید هم خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس ادامه داد: به حتم دوران پساکرونا، به واسطه شرایط جدیدی که مردم جهان آن را تجربه کرده‌اند، مسیر بسیاری از کسب و کارها تغییر کرده و مشاغل و کسب و کارهای جدیدی ایجاد شده و رونق پیدا خواهد کرد.

بابایی از علاقه‌مندان به استفاده از سامانه جامع ذکر شده برای انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی، خصوصا دارندگان ایده‌های خلاق و همچنین کسب و کارهایی که پیش از این نیز در بستر فضای مجازی و با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف فعالیت داشته‌اند، پیشنهاد داد که با مراجعه به نشانی www.ohop.ir در این سامانه ملی ثبت نام کرده و از بستر ایجاد شده در راستای بهبود شرایط کار و فعالیت‌های شغلی و اقتصادی، بهره ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار