افزایش قیمت خدمات حمل و نقل عمومی مشهد به تعویق افتاد

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه تعلیق مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه تعلیق مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در امسال بررسی و مصوب شد.


مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این باره گفت: مصوبه افزایش بهای خدمات حمل و نقل عمومی، پارسال در فرمانداری به تایید رسید و قرار بود از ابتدای امسال عملیاتی شود.

او افزود: با توجه شرایط پیش آمده برای معیشت شهروندان در اثر شیوع ویروس کرونا، لایحه تعلیق این مصوبه از سوی شهردار مشهد تهیه و برای تصویب به شورا ارائه شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: طبق مصوبه امروز، مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تا ۱۵ خرداد ماه به تعویق افتاد و تا این تاریح افزایش قیمتی نحواهیم داشت و ادامه مدت زمان تعلیق افزایش بها پس از این تاریخ نیز در شورای شهر بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

بهاروند بیان کرد: طبق مصوبه افزایش بهای خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۹۹ مقرر شده بود به دلیل افزایش هزینه‌های سازمان‌های اتوبوسرانی و قطارشهری، بلیت قطارشهری مشهد با دو هزار ریال افزایش از هشت هزار ریال به ۱۰ هزار ریال و بلیت اتوبوس از ۶ هزار و ۵۰۰ ریال به هفت هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یابد.
 

افت شدید درآمد اتوبوسرانی با تعویق افزایش نرخ حمل و نقل عمومی

 

بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده ارائه خدمات اتوبوسرانی و قطارشهری به شهروندان در سال جاری ناگزیر به افزایش قیمت بودیم.

او افزود: از محل این افزایش بها ۵۶۰ میلیارد ریال برای دو سازمان اتوبوسرانی و قطارشهری درآمد ایجاد می‌شد که حدود ۱۲۰ میلیارد ریال از این میزان مربوط به شرکت بهره‌برداری قطارشهری و مابقی مربوط به سازمان اتوبوسرانی بود لذا با دو ماه تعویق این مصوبه سازمان اتوبوسرانی دچار افت شدید درآمدی می‌شود.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار