نشست خبری معاون صدای رسانه ملی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما به مناسبت سالروز تاسیس رادیو در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی گفت: سال ۹۹ را با مشکلات کرونا آغاز کردیم و تمام برنامه‌های صداوسیما و رادیو متاثر از این مشکل بوده است اما رادیو تلاش کرد به بهترین وجه اطلاع رسانی کند. سالروز تاسیس رادیو برای همه مردم و کسانی که با رادیو ارتباط برقرار می‌کنند، یک روز قابل توجه است.

وی ادامه داد: در سال۹۸ بعد از یک وقفه ۶ ساله، سیزدهمین جشنواره رادیو و اجلاس جهانی صدا را برگزار کردیم. امسال هم این جشنواره را در دستور کار داشتیم، اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

مشارکت ۱۶ کشور در سیزدهمین جشنواره رادیو و اجلاس جهانی صدا 

شاه آبادی عنوان کرد: استقبال خوبی از اهالی رادیو برای این جشنواره شد و در بخش مردمی دو و نیم برابر سال گذشته استقبال داشتیم. در بخش بین المللی حدود سه برابر سال استقبال شد و از ۱۶ کشور مشارکت داشتیم البته داوری تمام بخش‌ها جز بین المللی به پایان رسیده است و بعد از کرونا مراسم آن را برگزار خواهیم کرد.

معاون صدا عنوان کرد: تغییر ساختاری برنامه‌ها در سال ۹۸ انجام شد و در شرایط خوبی هستیم. اگر قرار باشد برنامه‌ها فقط گفتگومحور باشد با توجه به ذائقه مخاطب ممکن است مخاطب را از دست بدهیم. تمام همکاران در رادیو با تغییر در ساختار و ایجاد مستند روایی و مستند‌های رادیویی تولید مسابقات گوناگون و استفاده از برنامه‌های نوین برنامه سازی، ایجاد بانک، میان برنامه را تغییر دادند تا مخاطب خسته نشود.حتی مدت برنامه‌های رادیو را کوتاه کردیم و از برنامه‌های طولانی فاصله گرفتیم.

معاون سیما درباره فعالیت های رادیو مرتبط با شعار سال جهش تولید گفت: نقش اصلی رادیو انعکاس رخدادها در سراسر کشور است و اقداماتی که توسط آحاد مردم و دستگاه‌های دولتی انجام می گیرد، در برنامه‌های مختلف معرفی می‌شود. معرفی کارآفرینان برتر و تمام کسانی که در حوزه اقتصاد فعالیت می‌کنند.

شاه آبادی بیان کرد: به شهرستان‌ها در برنامه‌ها بیشتر توجه شده است و در بخش مسابقه و دیگر ساختارها تلاش جدی انجام شد. بند بند بیانیه گام دوم به شکل برنامه‌های ظریف در دستور کار قرار گرفت. زبان فارسی یکی از دغدغه‌های جدی برنامه‌سازی است علاوه‌بر اقدامات جدی برای صیانت از رادیو گام بعدی این است که کارشناسان از زبانی غیر از فارسی استفاده نکنند.

معاون صدا درباره برنامه‌های رادیو در ماه رمضان گفت: برنامه‌های دعا محور هنگام اذان و افتتاح رادیو فصلی و رادیو ترتیل از جمله اقدامات رادیو است. با توجه به اینکه لیالی قدر و روز قدس را در پیش داریم امیدواریم حال و هوای رمضانی را در این ایام به خانه‌ها بیاوریم.

وی درباره موزه رادیو توضیح داد: دو طبقه از ساختمان جنوبی میدان ارگ را که از سوی میراث فرهنگی مجوز داده شده است برای موزه رادیو در نظر گرفته ایم‌،البته این اتفاق باید از طرف اداره کل روابط عمومی صداوسیما انجام شود.

شاه آبادی درباره رادیو فصلی گفت: ما در سال ۹۸ حدود ۱۱ رادیو فصلی روی آنتن داشتیم و مردم نیز استقبال کردند. البته رادیوهای فصلی را با شبکه های اصلی مقایسه نمی کنیم بلکه به تناسب اتفاقات و رویدادها و بازه های زمانی روی آنتن می بریم. در یکی از نظرسنجی ها ۱۹ درصد مخاطب برای این شبکه ها عنوان شده بود که در نوع خودش خوب است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار