به منظور کاهش اضطراب شهروندان و افزایش تاب‌‌آوری آنان در دوران شیوع بیماری کرونا طرح ارائه خدمات مشاوره‌ای، اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا دانایی سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص جزئیات این طرح، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان ترس از ابتلا به کرونا، فشار‌های روانی ناشی از وضعیت خاص دوران قرنطینه و تحمل درد و فشار ناشی از سوگ از دست دادن عضوی از خانواده است؛ به همین منظور طرح ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی با هدف افزایش تاب‌آوری اجتماعی شهروندان اجرا می‌شود.

او افزود:  شهروندان می‌توانند جهت دریافت مشاوره همه روزه به جز روز‌های تعطیل در ساعات ۱۵ تا ۱۸، با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند و راهکار‌های تخصصی لازم را در حوزه‌های مختلف روانشناسی فردی و خانواده از مشاوران دریافت کنند.
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد:  هدف طرح سایبان امید، توانمندسازی روانی و اجتماعی شهروندان بوده و پیش از شیوع ویروس کرونا در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، رشد خلاقیت ، ویژه کودکان، نوجوانان و زنان در محلات کم‌برخوردار اجرا می‌شد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.