بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: بهبود یافتگان کرونا به شکرانه سلامتی خود برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری در طرح اهدای پلاسمای خون مشارکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مجید عبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.

او اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجرا کنندگان طرح پلاسما درمانی در کشور به شمار می‌رود که با همکاری سازمان انتقال خون خراسان رضوی پلاسمای اهدایی از بهبودیافتگان کرونا را دریافت می‌کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: طرح پلاسما درمانی از دو هفته گذشته در کانکس ویژه مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال اجراست و نیازمند مشارکت بیماران بهبود یافته برای اهدای پلاسما است.

عبداللهی بیان کرد: در اجرای این طرح، بیماران کرونایی که دست کم یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه به صورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می‌کنند.

او تصریح کرد: پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد و جداسازی پلاسما در شرایط استریل توسط دستگاه پلاسما فرز انجام می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار