مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: روحانیون و طلاب استان فارس در ایام شیوع ویروس کرونا در تزریق روحیه امیدبخشی به بیماران کرونایی و مردم نقش جهادی ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی در نشست خبری امروز با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های طلاب و روحانیون در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: روحانیت و طلاب استان فارس برای مقابله با بیماری کرونا همراه با مردم داوطلبانه و جهادگونه از همان روز‌های اولیه قدم به میدان گذاشتند و خدمات قابل توجه‌ ای را به جامعه ارائه کردند.

او افزود: به دلیل ناشناخته بودن کرونا، ترس و دلهره ای بر مردم ایجاد شد که جمعی از طلاب و روحانیون با حضور در آرامستان ها با خلوص نیت به امور تغسیل و تدفین جان باختگان ویروس کرونا پرداختند.

حجت الاسلام میمندی با اشاره به فعالیت های طلاب و روحانیون در گندزدایی معابر و همچنین فعالیت در اجرای طرح و رزمایش مواسات و کمک های مومنانه به ویژه در مناطق محروم و حاشیه نشین،گفت: همچنین طلاب به صورت جهادی به بیماران کرونایی کمک و دلجویی کردند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در ادامه، گفت: بیماری کروناویروس ثابت کرد، هیچ تعارضی بین دین و سلامت نیست و کرونا ثابت کرد مدرنیته با همه هیبت در برابر  تأمین نیازهای بشری بشر ناتوان است.

او با اشاره به اینکه در آغاز کرونا هجمه‌ای علیه دین و مذهب شکل گرفت و برخی درصدد ایجاد تقابل بین دین و علم انجام دادند، تصریح کرد: با استفاده از اجتهاد پویایی که مجتهدان تشیع و در رأس آن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند، ثابت شد این‌ها هجمه‌ای بیش نبوده است.

حجت الاسلام میمندی بیان کرد: نقش روحانیت در مقابله با کرونا یک نقش برجسته بود و عده‌ای سعی کردند تا با پمپاژ یاس و ناامیدی افراد را ناامید کنند و یکی از محل‌هایی که رکن معنویت بخشی با جامعه، همین حوزه‌های علمیه بودند.

او با اشاره به اینکه بیماری از قم آغاز نشد و ۱۵ استان همان زمان درگیر کرونا بودند، اما پزشکان قم زودتر آن را کشف کردند و یک افتخار بود که آنان زودتر این بیماری را کشف کردند، افزود: روحانیون اولین افرادی بودند که مراکز دینی را تعطیل کردند و پس از آن به کمک کادر درمانی شتافتند.

حجت الاسلام میمندی با بیان اینکه بیش از سه و نیم میلیون نفر در جهان به این بیماری منحوس مبتلاء شدند، گفت: علم روز نتوانست با این ویروس مقابله كند و اینجا باید تجدید نظری در مسیری كه حركت می‌كنیم داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با قدردانی از رئیس جمهور به دلیل دستور به بازگشایی مساجد در مناطق وضعیت سفید، گفت: مساجد و بقاع متبركه و اماكن مذهبی نیازهای معنوی جامعه را مرتفع می‌كنند زیرا انسان موجودی دو بعدی است و همان‌طور كه باید به بعد مادی انسان توجه شود و نیازهای معیشتی و خواب و خوراك او تأمین شود، نیاز به آرامش روحی و معنوی او هم باید تأمین شود.

او تاکید کرد که  توجه به معنویت در كنار توجه به نیازهای مادی می‌تواند مایه آرامش انسان می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس بیان كرد: همان ‌مقدار كه تعطیلی اصناف و بازار می ‌توانست لطمه جدی به جامعه وارد كند، تعطیلی مراكز مذهبی و معنوی نیز به معنویت جامعه لطمه وارد می‌كند.

حجت الاسلام میمندی ادامه داد: باید مدنظر داشته باشیم كه نیازهای مادی انسان قابل لمس هستند، اما نیاز معنوی برای همه قابل لمس نیست و تنها اهل معرفت این نیاز را احساس می‌كند البته در بزنگاه‌ها این نیاز در بسیاری از افراد برجسته می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به تعطیلی مساجد و اماكن مذهبی در ایام شیوع كرونا بیان كرد: متدینین جامعه در دوران كرونا ثابت كردند كه بانظم‌ترین و توصیه‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و مطمئناً با بازگشایی مساجد در مناطق وضعیت سفید هم مساجد یكی از بهترین اماكنی خواهند بود كه پروتكل‌های بهداشتی را دقیقاً اجرا می‌كنند.

او  با اشاره به آغاز پذیرش و ثبت نام حوزه‌های علمیه در استان، از  تمامی نوجوانان و جوانان مستعد، نخبه و با صلاحیت  برای ورود به این عرصه خواست ثبت‌نام کنند.

حجت الاسلام میمندی گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت paziresh.ismc.ir مراجعه كنند و نام نویسی تا ۲۰ خرداد ادامه دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس در پایان رسالت‌های حوزه و روحانیت را برشمرد و گفت: اولین رسالت حوزه‌های علمیه تولید نرم‌افزارهای اداره جامعه است و این نرم‌افزارهایی كه جامعه جهانی در اختیار دارد، همگی بر اساس تجربیات بشری و منهای آموزه‌های الهی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار