عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اینکه برخی هواپیما‌های آمریکایی عناصر داعش را از سوریه به عراق منتقل می‌کنند، اعلام کرد بغداد قدرت توقیف این پرواز‌های بدون مجوز را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، کاطع الرکابی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (چهارشنبه) درخصوص تکرار سناریوی بازگشت تروریست‌ها هشدار داد و گفت برخی هواپیما‌های آمریکایی عناصر داعش را از سوریه بویژه از شهر الحسکه در شمال شرق سوریه به عراق انتقال می‌دهند و دولت عراق قدرت توقیف این هواپیما‌ها را ندارد.

وی گفت: دولت عراق قدرت توقیف هواپیما‌های آمریکا را که آزادانه و بدون مجوز رسمی پرواز می‌کنند، ندارد.

این نماینده پارلمان عراق گفت: تحرکات کنونی شبیه به حوادث پیش از سال ۲۰۱۴ است که باعث از دست دادن موصل شد و اکنون نگرانیم که‌ این سناریو برای دیگر استان‌های عراق نیز اتفاق بیفتد.

پیش از این نیز ارتش عراق و الحشد الشعبی درخصوص نقش پشت پرده آمریکا در انتقال و حمایت از تروریست‌ها هشدار داده بودند و عملیات‌های تروریستی اخیر را تنها مانوری رسانه ای- سیاسی عنوان کرده بودند که با هدف رسیدن به بهانه‌ای برای لغو خروج نیرو‌های آمریکایی با ناامن جلوه دادن شرایط در مناطقی که اشغالگران آمریکایی آن را ترک کرده بودند، دست یابند.

نیرو‌های عراقی پس از هجوم تروریست‌های داعش در بامداد شنبه به نیرو‌های نظامی در استان صلاح الدین عملیات امنیتی گسترده‌ای را در سطح استان انجام دادند و ضمن انهدام تسلیحات تروریست‌ها شماری از آنان از جمله چند سرکرده را دستگیر یا به هلاکت رساندند.

در یورش تروریست‌ها به صلاح الدین حدود ۴۱ نفر به شهادت رسیدند که به گفته فرماندهی الحشد الشعبی ۱۰ نیروی این سازمان شهید و شماری زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار