معاون بعبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت نعنا اختصاص دارد.

محمد قاسمی نژاد معاون بعبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت نعنا اختصاص یافته است، گفت: عمده اراضی کشت این محصول در شهرستان‌های دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، حمیدیه، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه گیاه نعنا هم مصرف دارویی و هم مصرف تازه خوری دارد افزود: میانگین عملکرد این محصول در استان ۱۰ تن در هکتار است که میزان ۸ هزار و ۵۰۰ تن از محصول سبزی تولیدی به صورت تازه خوری و جزء سبزی سفره و مابقی جهت عرق گیری استفاده و حدود ۱۰۰ هزار لیتر عرق نعنا از آن تولید می‌شود.

عطر خوش نعنا در خوزستان پیچید/ قدم‌های عرق نعنا به آنسوی مرزها می رسد

به گفته قاسمی نژاد عرق نعنا تولید شده علاوه بر مصرف در شهرستان‌های استان خوزستان، به استان‌های اصفهان، تبریز، تهران و شیراز و همچنین به کشور‌های چین، پاکستان، امارات، ترکیه و مجارستان صادر می‌گردد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی سهم ایران از تجارت گیاهان دارویی ۴۴۰ میلیون دلار بوده، این امر در صورتی است که کل تراکنش صادرات و واردات گیاهان دارویی در جهان حدود ۱۲۴ میلیارد دلار است.

عطر خوش نعنا در خوزستان پیچید/ قدم‌های عرق نعنا به آنسوی مرزها می رسد

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار