معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی کمبود اعتبار را علت تاخیر در ساخت تالار مرکزی تبریز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از روند ساخت تالار مرکزی تبریز کمبود اعتبار را علت تاخیر در ساخت تالار مرکزی تبریز اعلام کرد.

رحمتی  افزود: این تالار از جمله طرح‌های بزرگ استان است که روند احداث آن به علت تخصیص نیافتن اعتبارات لازم در سال‌های گذشته با تاخیر زیاد مواجه شده است.

او ابعاد این طرح را فراتر از توان مالی دولت دانست و گفت: با روند فعلی و تکیه بر اعتبارات دولتی ساخت این تالار ۱۵ سال به طول می‌انجامد.

رحمتی افزود: بخش خصوصی می‌تواند در قالب مشارکت و یا واگذاری کامل، در طرح‌های نیمه تمام ورود کند که در این صورت تکمیل تالار مرکزی تبریز درمدت ۲ سال امکان پذیراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با توجه به اینکه در خصوص اراضی این طرح اختلافاتی میان اداره کل فرهنگ و ارشاد و شهرداری تبریز به وجود آمده است، لذا در اسرع وقت باید مشکلات مرتفع شود و همکاری لازم صورت گیرد.

او گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اراضی را با موافقت استاندار و شهردار وقت تحویل گرفته و با اینکه برای ساخت فضا‌های فرهنگی نیازی به اخذ پروانه نیست، بنا به درخواست شهرداری اقدام به اخذ پروانه کرده‌اند، لذا هرگونه سنگ اندازی در اجرای این طرح قانونی نیست.

محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه تالار مرکزی تبریز از جمله بزرگترین طرح‌های متمرکز کشور است گفت: این طرح پس از چند سال وقفه از اواخر سال ۹۷ با استقرار پیمانکار در حال اجرا است و ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدپور افزود: متاسفانه به علت تخصیص نیافتن اعتبار کافی در سال گذشته از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب، تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

او گفت: تلاش می‌شود تا با روش‌های شتاب دهی، روند ساخت این طرح تسریع یابد، زیرا در حال حاضر سرانه فرهنگی استان ۴ سانتی مترمربع است که با سرانه استاندارد فیزیکی دنیا که ۷۰ سانتی مترمربع است فاصله بسیاری دارد و با اجرای این طرح میزان سرانه استان را می‌توانیم به مقدار قابل توجهی افزایش دهیم.

محمدپور افزود: این تالار به لحاظ معماری و پوشش بخش‌های مختلف فرهنگی، یکی از طرح‌های فاخر کشور خواهد بود که با تمام قدرت آن را پیش برده و اجازه هیچگونه توقف را طی عملیات نخواهیم داد چرا که تخصیص اعتبار آن در سال ۹۹ در اولویت قرار دارد.

او وسعت این طرح فرهنگی -هنری را ۱۸ هزار مترمربع دانست وافزود: تامین پارکینگ مورد نیاز به ظرفیت ۲ هزار دستگاه خودرو برای تالار مرکزی تبریز بسیار ضروری است، لذا در حال تعامل و رایزنی مستمر با شهرداری تبریز هستیم تا اراضی لازم برای احداث پارکینگ مورد نیاز نیز اختصاص یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.