مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مرمت و بازسازی بقعه شیخ کشف الدین انصاری در شهرستان خلخال از جمله برنامه‌های سالجاری در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه بررسی پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان خلخال گفت: تبدیل شهرستان خلخال به قطب سوم گردشگری یکی از هدفگذاری‌های مهم در راستای رونق و توسعه این شهرستان به شمار می‌رود که در راستای دستیابی به این هدف اقدامات اساسی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان خلخال انجام می‌شود.

او افزود: در راستای توسعه گردشگری در این شهرستان احداث پیست اسکی در اندبیل و توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری ازناو و نیز مناطق محروم این شهرستان جزو برنامه‌های امسال به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به پرو‌ژه‌های اولویت‌دار تعیین‌شده امسال شهرستان خلخال بیان کرد: مرمت و بازسازی بقعه شیخ کشف‌الدین انصاری در هشتجین که مربوط به دوره صفوی و متعلق به عارف و پیر نامدار، کشف‌الدین انصاری است و در سال ۱۳۸۰ به ثبت ملی رسیده، از جمله برنامه‌های سالجاری در شهرستان خلخال است.

فلاحی مرمت، تجهیز و حفاظت الکترونیکی از موزه نصر خلخال را از برنامه‌های امسال برشمرد و گفت: این موزه که مربوط به دوره قاجار بوده امسال عملیات مرمت آن انجام می‌شود.

او از مرمت اضطراری بنا‌های تاریخی شهرستان خلخال خبر داد و گفت: امسال در زمینه مرمت و تکمیل بنای رختشورخانه خوجین نیز مشارکت لازم را انجام خوهیم داد تا پس از مرمت به عنوان موزه مردم‌شناسی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهرستان خلخال وجود دارد، این شهرستان قابلیت توسعه در بخش گردشگری و میراث فرهنگی را داشته و تلاش و جدیت بر معرفی و بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی شهرستان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.