۸۵ در صد از جمعیت استان سهام عدالت دارند

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از بهره مندی ۸۵ درصدی مردم استان از سهام عدالت خبر داد.

بهروزی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در حال حاضر ارزش سهام عدالت ۱ میلیونی ۸ میلیون تومان و سهام ۵۰۰ هزار تومانی حدودا ۵ میلیون تومان می‌باشد.

او با بیان این که دولت هیچ برنامه‌ای در رابطه با تخصیص بیشتر سهام عدالت برای جاماندگان ندارد افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۶۵۰ هزار نفر یعنی ۸۵ درصد جمعیت استان سهام دار نهایی هستند که ۸ دهک را شامل می‌شود.

بهروزی با اشاره به این که از مشمولین سهام عدالت استان تا کنون ۴۰ هزار نفر فوت کرده اند عنوان کرد: وراثی که از تیر ماه سال گذشته برای تعیین تکلیف سهام متوفی خود اقدام کرده اند این میزان به سهام آن‌ها افزوده شده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ضمن اشاره به وجود ۳ نوع سهام بیان کرد: سهام ۱ میلیون تومانی مربوط به افرادی است که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده اند که از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شده اند.


بیشتربخوانید: واریز حدود ۶۸ میلیارد تومان سود سهام عدالت


او با بیان‌ای که سهام عدالت افرادی که از سود ۴۰ هزار تومانی عملکرد قبل از سال ۹۵ استفاده کرده اند ۴۹۲ هزار تومان است ادامه داد: این میزان برای افرادی که از این سود استفاده نکرده اند ۵۳۲ هزار تومان می‌باشد.

بهروزی تصریح کرد: در رابطه با سال جهش تولید و در جهت داشتن اقتصاد پویا حضور مردم باید در اقتصاد جدی‌تر شود که آزاد سازی سهام عدالت این امکان را فراهم کرده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت گفت: شیوه مستقیم برای افرادی است که با بازار سرمایه اشنایی دارند و شیوه غیر مستقیم مربوط به کسانی می‌باشد که در این رابطه اطلاعات کافی ندارند و که شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی به نمایندگی از مشمولین به فعالیت می‌پردازند.

او افزود: از ۴۹ شرکت موجود در سبد ۳۶ شرکت شاخص ساز و مورد توجه فعالان است و ۱۳ شرکت دیگر که غیر بورسی هستند نیز عملکرد خوبی دارند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.