مدیر کل مدیریت بحران استان درباره افزایش غرق شدگی در رودخانه‌های استان هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: تعطیلی‌های روز‌های گذشته و گرمای هوا حال و هوای خاصی برای همه افراد خصوصا قشر جوان و نوجوان با دیدن رودخانه، دریاچه و کانال‌ها به وجود می‌آورد که بعضا این شور واشتیاق خاطره تلخی به همراه دارد.

مهدیخانی افزود: غرق شدگی یکی از علل مرگ و میر غیر عمدی است که به راحتی قابل پیشگیری است و علی رغم هشدار‌هایی که در این زمینه داده می‌شود متاسفانه هم استانی‌ها ما به این موضوع بی تفاوت هستند چرا که از ابتدای امسال ۵ نفر در رودخانه، استخر کشاورزی، دریاچه و سد جان خود را ازدست دادند.

او با بیان اینکه یک سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند، اضافه کرد: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد همچنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

مهدیخانی به مردم توصیه کرد: به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنندو در آب و موقع شنا شوخی‌های خطرناک نداشته باشند.

او تاکید کرد که به هیچ وجه تشت‌های آب و لگن‌ها و یا حوضچه‌های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نشود.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید.

مهدیخانی افزود: فرد باید برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرد ، از پشت به غریق نزدیک شود و از او بخواهد که تقلا نکند.

او گفت: بسیاری از رودخانه‌ها و کانال‌های موجود در استان با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه و کانال متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار