رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت:مرکز بهداشت روزانه رصد مالی خواهد شد و با افرادی که در حوزه وظایف خود کوتاهی کنند برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ امین کریمی رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت: استقرار مدیریت اقتصادی کارآمد ضرورت دارد که تحول بزرگ مالی در مراکز بهداشتی ودرمانی در دستور کار قراردهد وبر اساس دستور العمل‌های ابلاغی به مردم خدمت رسانی منظم و دقیق صورت گیرد تاحقی از افراد جامعه ضایع نگردد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام بیان کرد: خوشبختانه شاهدیم مراکزی که در سال‌های گذشته ساز وکارمناسب مالی نداشته اند در حال حاضر مورد توجه قرار دارند .

او تشکیل کمیته مدیریت درآمد و کاهش هزینه‌ها را یک ضرورت و حلقه‌ی مفقود شده‌ی توسعه عنوان کرد و افزود: همه‌ی ما باید تلاش کنیم تا کمیته‌ها نقش پررنگتری در حوزه وظایف و اختیارات خود داشته باشند.

کریمی افزایش درامد‌ها و کاهش هزینه‌های مراکز را نیز فعالیت گام به گام کمیته درآمد برشمرد و اظهار کرد: برای استقرار مدیریت کارامد در مراکز و ستاد مرکز بهداشت وضعیت‌های موجود را بررسی و ارزیابی میکنیم و بر اساس آن برنامه عملیاتی مناسب، تخصصی و کاربردی تدوین خواهیم کرد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان ایلام بازنگری و اصلاح فرایند‌های چرخه‌ی خرید باهدف کاهش هزینه‌ها و کنترل درامدی مراکز و همچنین اموزش و بازدید کارشناسان جهت اصلاح مستمر فرایندهاو اموال مراکز را از دیگر عوامل کاهش هزینه دانست عنوان کرد:کارشناسان ستادی به صورت دقیق نظارت‌ها رادر حوزه‌های مختلف تشدید و هر سه ماه یکبار ورودی و خروجی درامد‌ها و کاهش هزینه‌ها را به تیم مدیریت اعلام و بر اساس اولویت بندی وبالا بودن حجم نیاز‌ها و کمبود منابع، ارائه فاکتور را در هزینه‌های خود مد نظر داشته باشند.

کریمی در پایان با قدردانی از زحمات کلیه همکاران ستادی و مسئولین مراکز اعلام کرد: مسئولیت تمام عواقب و مشکلات موجود در مراکز بهداشتی و درمانی به عهده مسئولین مراکز بوده و هیچ فرد غیر مسئولی خصوصا عوامل بخش خصوصی حق ورود به پذیرش و درآمد‌ها در مراکز را ندارند ودرصورت بروز تخلف و مواجهه با افراد غیر مسئول برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.