مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز مهران پس از سه ماه وقفه امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه از سر گرفته شد و بخشی از کالا‌های انبار شده در این مرز به کشور عراق منتقل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛روح الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: بعد از سه ماه تعطیلی مرز مهران بدلیل شیوع کرونا از امروز فعالیت تجاری مرز آغاز و روند خروج کالا‌های دپو شده در پایانه تجاری آغاز شد و چهارشنبه هفته جاری نیز ادامه می‌یابد.

او افزود: فعالیت رسمی گمرک از هفته آینده آغاز خواهد شد و بنابر رایزنی‌های انجام گرفته و موافقت طرف عراقی کامیون‌های ایرانی روز‌های یکشنبه و چهارشنبه بار‌های خود را در آنسوی مرز تحویل کامیون‌های عراقی می‌دهند.

غلامی یادآور شد: طبق توافق‌های انجام گرفته تعداد ۲۵۰ کامیون در هر روز (روز‌های یکشنبه و چهارشنبه) اجازه ورود به خاک عراق را دارند.

او اضافه کرد: رایزنی‌ها برای افزایش تعداد روز‌های تردد کامیون‌ها در مرز مهران با طرف عراقی ادامه دارد تا فعالیت این مرز به حالت عادی برگردد.

غلامی در مورد تمهیدات بهداشتی هم عنوان کرد: رانندگان و تمام کسانی که در حمل و بارگیری کالا‌ها نقش دارند زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت مهران پایش می‌شوند و همچنین تمام محوطه تجاری گمرک مهران به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود ضمن اینکه با ایجاد حوضچه ضدعفونی و داکت گندزدا کامیون‌ها هنگام ورود گندزدایی می‌شوند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.