مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت:در آینده‌ای نزدیک تخم مرغ استان کرمان به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رشیدی، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در حاشیه بازدید از واحد در حال احداث یکی از شرکت های تولید کننده تخم مرغ کرمان ضمن بررسی این واحد در حال احداث (واحد شماره ۳)، گفت: با توجه به همکاری و هماهنگی صورت گرفته بین اداره کل دامپزشکی استان کرمان و این شرکت، خوشبختانه این واحد با دستگاه‌های تمام اتوماتیک و به روز در حال احداث است که امیدواریم با بهره برداری از این واحد و تکمیل و تجهیز سالن‌ها و دریافت کد IR صادرات تخم مرغ، شاهد صادرات تخم مرغ استان به خارج از کشور در آینده‌ای نزدیک باشیم.

او بیان کرد: با بهره برداری از واحد ۴۵۰ هزار قطعه‌ای یکی از شرکت های تولید کننده تخم مرغ پیش بینی می‌شود سالانه ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارد چرخه مصرف شود که با تحقق این امر، در نیل به شعار سال جهش تولید و پیشرفت استان گام‌های موثر بر داشته خواهد شد.

رشیدی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی حفاظت و صیانت از سرمایه دامی است و از آنجا که دومین اقتصاد بزرگ کشور پس از نفت، صنعت دام و طیور می‌باشد، حفاظت از این سرمایه بزرگ در حفظ و ارتقای اقتصاد کشور حایز اهمیت ویژه می‌باشد اظهار کرد: طی پارسال با رعایت کامل مسائل قرنطینه‌ای و امنیت زیستی و نیز همکاری و هماهنگی بین بخشی از شیوع و بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان پیشگیری کرده ایم.

همچنین مینا قاضی زاده، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز اظهار کرد: در صورت صادرات این محصول، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره کل با انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم بر اساس قوانین کشور مقصد، سلامت این محصول را تایید خواهند کرد.

در احداث فاز سوم یکی از شرکت های  تولید کننده تخم مرغ که با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید، سعی شده از نیرو‌های بومی منطقه نگار و بهرامجرد استفاده شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شكري بلوچ
۰۱:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و درود
بنده قصد خريد تخم مرغ جهت صادرات به كشورهاي حاشيه خليج فارس مي خواهم اگر ممكن است شماره تماس شركت توليد كننده در كرمان را براي من ارسال فرماييد
با توجه به نزديكي كرمان به جاسك قصد صادرات از جاسك را به عمان دارم
آخرین اخبار