یک منبع پارلمانی عراق از احتمال دست داشتن دستگاه اطلاعاتی آمریکا در حملات مکرر به منطقه سبز خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یک منبع پارلمانی امروز سه شنبه از وجود تردید‌هایی در خصوص دست داشتن مزدورانی از سوی دستگاه اطلاعاتی آمریکا در حملات موشکی مکرر به پایگاه‌های حضور نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد و یا پایگاه التاجی آمریکا خبر داد.

این منبع در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: همزمانی بمباران موشکی پایگاه‌های حضور نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه بین المللی بغداد و پایگاه التاجی و منطقه سبز با تمایل سفارت آمریکا با مذاکرات عراق و آمریکا، ما را در تردید‌های جدی فرو برد؛ به خصوص آنکه گروه‌های مقاومت اسلامی مسئولیتی را در قبال این بمباران موشکی بر عهده نگرفتند.

این منبع پارلمانی عراق که نخواست نامش فاش شود، همچنین گفت: این عملیات ناشی از هدف قرار داده شدن عناصر وابسته به دستگاه اطلاعاتی آمریکا به منظور برهم زدن اوضاع بود.

وی همچنین تصریح کرد: هدف از برهم زدن اوضاع، در وهله نخست، تأثیرگذاری بر مذاکره کننده عراقی و قراردادن او در موضع فشار بوده و در مرحله بعد، بخشی از شیوه آمریکایی‌ها برای خدشه دار کردن آبروی گروه‌های مقاومت اسلامی و بسیج مردمی محسوب می‌شود.

او همچنین تصریح کرد: گروه‌های مقاومت اسلامی در صورتی که طرفی می‌بودند که دست به این اقدام زده بود، از اعلام آن هراسی نداشتند.

گفتنی است در ادامه حملات مکرر به بغداد، بامداد امروز سه شنبه نیز دو فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد اصابت کرد.

شبکه سعودی العربیه مدعی شد هدف این دو راکت، پایگاه پشتیبانی نیرو‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد بوده است.

دوشنبه هفته گذشته نیز وزارت کشور عراق از برخورد یک فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد؛ هرچند این حادثه تلفاتی در پی نداشت.

شامگاه شنبه نیز چند فروند راکت به سوی پایگاه التاجی در شمال بغداد که محل استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا است، شلیک شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار