خط دوم راه‌ آهن کرج– قزوین از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خط دوم راه آهن قزوین - کرج که از دی ماه سال ۹۳ شروع شد امروز از طریق ویدیو کنفرانس با دستور  رییس جمهور به بهره برداری رسید.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین گفت: این مسیر به طول ۱۰۳ کیلومتر دارای ۷ ایستگاه است که ۳۵ تقاطع نیز در مسیر پیش بینی شده  و با بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

سید حسین بی‌نیاز افزود: با افتتاح این طرح با بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج- قزوین ظرفیت جابه جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر- کیلومتر در سال افزایش می‌یابد. همچنین ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد: همچنین صرفه جویی سالانه ۱۲.۷ میلیون لیتر و ۲۵۳ میلیارد تومان ناشی از کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین  گفت: همچین این طرح می‌تواند ظرفیت حمل بار در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را تسهیل کند.

بی نیاز گفت: این طرح در کریدور شرق به غرب سرخس و اینچه برون به رازی و نیز در مسیر کریدور شمال به جنوب آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی واقع شده است.

به گفته او، افزایش ایمنی ناشی از توقف نداشتن و تلاقی قطار‌ها و نیز ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر مزایای راه اندازی این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار