رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از تداوم طرح مایه کوبی رایگان علیه بیماری بروسلوز در دام‌های سبک همزمان با هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: طرح مایه کوبی رایگان علیه بیماری بروسلوز با پیش بینی حجم عملیات ۶۳  هزار راس دام سبک از فروردین سالجاری شروع گردیده و ادامه دارد و تاکنون بالغ بر ۵۵ هزار راس دام سبک بره و بزغاله مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

آغاز از تداوم مایه کوبی و ایمن سازی دام‌های واجد شرایط درمناطق روستایی و عشایری بر علیه بیماری بروسلوز، و همچنین معاینه و ویزیت دام‌های سبک علیه این بیماری بصورت رایگان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

این مقام مسئول در شرستان مهاباد تصریح کرد: بروسلوز یا تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های عفونی مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود و باعث ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌ها و از دست رفتن ارزش‌های اقتصادی دام‌های مبتلا می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد همچنین افزود: در این هفته علاوه بر تداوم مایه کوبی دام علیه بیماری بروسلوز، اجرای ارزیابی و پایش سرمی بروسلوز به لحاظ سطح تیتر واکسن مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرد تا میزان اثربخشی واکسیناسیون انجام شده در دام‌های واجد شرایط علیه بیماری تب مالت ارزیابی و مورد پایش قرار گیرد.

او اذعان کرد: ویزیت رایگان، ارائه آموزش‌های بهداشتی و توضیحات کارشناسی به دامداران جهت تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از بیماری‌های دامی برای روستاییان توسط کارشناسان دامپزشکی بصورت رایگان از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در هفته جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.