کشف ۸۷ مورد تخلف شکار و صید از ابتدا سال تاکنون

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان از کشف ۸۷ مورد تخلف شکار و صید در سه ماهه اول سال ۹۹ به وسیله حفاظت محیط زیست استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نادر سیدی ،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان، گفت: در سه ماهه اول سال ۹۹ محیط بانان کرمانی موفق به کشف ۸۷ مورد تخلف شکار و صید در سطح استان شده و در این راستا ۹۹ نفر متخلف نیز دستگیر شده اند.

او افزود: از مجموع ۸۷ مورد، ۲۴ مورد قبل از اقدام به شکار دستگیر و متاسفانه بقیه موارد منجر به صید یا شکار جانوران شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان داشت: تخلفات انجام گرفته در این مدت منجر به شکار و زنده گیری ۳۳ رأس انواع پستانداران و ۸۲ قطعه انواع پرندگان شده است. از متخلفین دستگیر شده تعداد ۴۰ قبضه اسلحه کشف که از این تعداد ۳۰ قبضه دارای مجوز حمل، ۸ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و یک قبضه سلاح جنگی بوده است.

او تصریح کرد: تأسف بار‌ترین صحنه در این مدت کشف لاشه یک رأس بز و یک رأس بزغاله اش از یک شکارچی بی رحم که با همکاری مأمورین نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرستان بردسیر دستگیر شد. جای تأسف است که این آمار قابل توجه از حیوانات توسط عده‌ای نا آگاه در فصل زاد و ولد حیات وحش از بین رفته اند.

سیدی گفت: همچنین در خرداد ماه سال جاری بالغ بر ۴۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان کرمان دچار حریق شده که عمدتا توسط گردشگران و افرادی که در این فصل اقدام به بهره برداری از گیاهان می‌کنند، صورت گرفته است.

او در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سایر ارگان ها، سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت، از عموم مردم استان خواست ضمن توجه ویژه به محیط زیست و طبیعت زیبای استان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف به اداره حفاظت محیط زیست آن شهرستان گزارش یا با شماره تلفن ۰۳۴۳۱۲۱۸۰۰۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار